2012-02-24, 15:57
Medlem
Jag har nyss ominstallerat hela datorns os och alla program som jag ska ha efter att ha ägt datorn i typ två år, det var som på tiden.
Jag har problem med en underzoom som gör att inte hela bilden fylls ut. Detta har jag tidigare fixat med catalyst till mitt radeon 6850 grafikkort.

Problemet jag sitter på nu är att jag inte kan öppna catalyst på datorn! Blir fan galen på det här jävla windows. Jag vet, det är mitt fel för att jag har en dator med windows VISTA, men jag ska köpa win8 när det kommer ut.

Så, vad kan vara fel? Det är 64-bitsversionen jag har, originalutgåva. Home Premium.
Citera
2012-02-24, 16:01
Medlem
Acidiferouss avatar
Har du installerat Catalyst efter ominstallationen då?

edit: http://www.amd.com/us/products/techn.../catalyst.aspx
Citera
2012-02-24, 16:19
Medlem
WriteMasterTMs avatar
I mitt XP slutade Catalyst att fungera efter MS-system-uppdatering.
Och jag Googlade på nätet och fann att man helt plötsligt måste ha MS-NET installerat för att det skall funka.
Plus att jag tvingades tanka hem en senare version av Catalyst från AMD.

Googla på nätet och se om det är något liknande.
Eller vänta på svar från någon som har haft samma OS och problem.
Citera
2012-02-24, 16:32
Medlem
Installera Microsoft .Net Framework. Nu bör det fungera. Om inte så har du inte installerat Catalyst korrekt, avinstallera, ladda hem och installera om.
Citera
2012-02-24, 16:52
Medlem
här är problemet. jag installerade catalyst. inget hände. installerade ms net 3.5, vilket krävdes. inget hände. avinstallerade catalyst. inget hände (dock inte oväntat). ominstallerade catalyst. inget hände. jag har startat om datorn ett par gånger om också, så det är inte det som är problemet. den säger att den körs ner till höger brevid klockan och jag kan högerklicka och få fram ex informationen om programvaran, men själva programfönstret öppnas inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in