2012-02-24, 22:26
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obin_gam
hållhake hållhake, det är väll inge konstigare än att hon är Chipsets gudmor, så det passar in helt logiskt.

Men blev hon gudmor före eller efter? Det blir nog mer privilegier åt danskarna...
Citera
2012-02-24, 22:37
Medlem
frankie16s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judeschwein
Vad fan hade ni förväntat er DÅÅ???
White-trashiseringen av svenska kungahuset började redan när Vickan började träffa den här lösdrivaren från Ockelbo för länge sen!! I framtiden kommer kungligheterna heta Konny, Ronja, Tindra, Benny, Yenny, Liam, Glenn osv.

Så jävla sant. Vill kronprinsessparet vara trailertrash istället för just kronprinsesspar så är det ingen som hindrar dem. Avsäg er tronen och flytta till någon camping i närheten av Ockelbo.
Citera
2012-02-24, 22:50
Medlem
yellowboxfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedishsteel
Mary är efter Mary Carey, morfar kungens favoritpolitiker och skådis.

Jag får nog hålla med Herman. Estelle känns inte helt välvalt. Blundar man, sluter ögonen och smakar på det länge och väl så har det faktiskt en fadd liten bismak av vitt patrask. Alla Estelle jag känner har exempelvis silikonbröst.
Känner vi samma Estellor? Men jag håller med, ingen vidare klang...
Citera
2012-02-24, 23:10
Medlem
När de ändå väljer att ge ungen ett porrigt namn hade det varit coolare om det valt att döpa den till la Camilla. Det hade gift sig fint med deras franska efternamn och dessutom hade det gett kungen större möjlighet att skoja till det genom att ge hemliga tecken till sin älskarinna vid presskonferansen.

Själv hade jag nog valt att ge ungen något traditionellt svenskt namn som har anknytning till kungalängder bakåt i tiden för att markera att det är en framtida regent som fötts och inte en person som skall framlida sitt liv sittandes i en etta och röka cigg i Ockelbo.
Senast redigerad av yabbis111 2012-02-24 kl. 23:36.
Citera
2012-02-24, 23:36
Medlem
Tycker att namnet är vackert och passande!
Citera
2012-02-24, 23:45
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dundernisse
Tycker att namnet är vackert och passande!

Chipset Bernadotte!
Citera
2012-02-25, 00:23
Medlem
Om det hade blivit en pojke skulle de aldrig ha kunnat ge barnet ett namn helt taget ur luften. På svärdssidan är man tyngd av historien och måste döpa barnet till namn såsom Gustaf, Carl, Oscar, Erik, Fredrik osv, eftersom det finns en sådan otrolig tradition och historik bakom dem. Men eftersom Sverige inte har haft många drottningar genom historien så kände de att de hade fria tyglar. Dessvärre om du frågar mig eftersom prinsessan fick ett särdeles fult och fantastiskt orytmiskt namn.
Citera
2012-02-25, 00:35
Medlem
yellowboxfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inari-san
Om det hade blivit en pojke skulle de aldrig ha kunnat ge barnet ett namn helt taget ur luften. På svärdssidan är man tyngd av historien och måste döpa barnet till namn såsom Gustaf, Carl, Oscar, Erik, Fredrik osv, eftersom det finns en sådan otrolig tradition och historik bakom dem. Men eftersom Sverige inte har haft många drottningar genom historien så kände de att de hade fria tyglar. Dessvärre om du frågar mig eftersom prinsessan fick ett särdeles fult och fantastiskt orytmiskt namn.
Inget förvånar mig längre. Det hade säkert kunnat bli en Hector eller liknande...
Citera
2012-02-25, 00:45
Medlem
JamesTrombleys avatar
Alltid när jag hör namnet Estelle tänker jag på Joey Tribbianis agent (Vänner). http://images.wikia.com/friends/images/2/27/Estelle.jpg

För övrigt så kommer hon verkligen inte bli ett vackert barn.
Citera
2012-02-25, 00:54
Medlem
yellowboxfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesTrombley
Alltid när jag hör namnet Estelle tänker jag på Joey Tribbianis agent (Vänner). http://images.wikia.com/friends/images/2/27/Estelle.jpg

För övrigt så kommer hon verkligen inte bli ett vackert barn.
Ja, det var det första jag tänkte på också. Förutom de två Estellor jag känner personligen. Och sen Estelle Harris (?) som spelade Mrs Costanza i Seinfeld...

Tillägg: Man kan hoppas att hon blir lik moster (snygg), faster (snygg) och framförallt Silvia (vacker som en dag i unga år).
Senast redigerad av yellowboxfish 2012-02-25 kl. 01:00.
Citera
2012-02-25, 00:55
Medlem
croxzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balle Anka
Härligt WT-namn.

Hur vet man vilka namn som är WT och inte ? Beror väll snarare mer på vad personen väljer att göra i sitt liv? Typ som att nån med samma namn är just porrstjärna.

-

Förstår inte varför man inte väljer ett svenskt namn. Tradition!
Citera
2012-02-25, 00:59
Medlem
Heladageniskogens avatar
Estelle Mary låter likt många påpekat som en prostituerad mulatt ifrån Lousiana eller något, det är liksom det första intrycket alla får av namnet. Helt djävla skadat! Naturligtvis skulle hon fått ett traditionellt svenskt namn som passar kungligheter.

Att sedan vissa idioter tänker "ööh Maria är ju hebreiskt, det finns inga svenska namn!!!" är irrelevant. Namnets ursprung spelar ingen roll, det är dess svenska form och hur det passar i Sverige som spelar roll. Varken Estelle eller Mary är svenskt eller passar i Sverige, det låter bara kreolskt och skabbigt. Bernadotte är ett familjenamn och det är inte samma sak. Jean Baptiste Bernadotte kallades i Sverige för Karl Johan Bernadotte.

Kan de ha fått inspiration ifrån detta?:
Stella Maris
Opassande oavsett, fy fan. Kungahuset är ett skämt och Estelle Mary lär aldrig få regera, tur det antar jag, för kungahuset har misslyckats med alla sina uppgifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in