2012-02-24, 13:32
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efficient
Ja, just det, det är därför jag vill veta om jag Dör

Om jag överlever en sån dos, så lär jag ändå ta livet av mig med hänvisning till det du sa.
svaret är att din död inte är garanterad med den metoden. fler frågor?
Citera
2012-02-24, 13:35
Medlem
Men självklart vill jag helst lösa situation och leva ett normalt liv!

Kan nån ge mig konkret råd el fakta?
Citera
2012-02-24, 13:39
Medlem
Lys avatar
Det bästa är väl att du kontaktar psykvård och får medicin och kanske samtalsterapi? Det verkar som om du behöver få stöd för att stå ut och orka leva. Jag tror inte du vill dö egentligen, utan att du hellre vill hitta ett sätt som gör att du kan leva och må bättre.
Citera
2012-02-24, 13:46
Medlem
ok, ja, jag hajar, och jag uppskattar att du tar dig tid att svara..

Men hur ska jag lösa detta på bästa sätt? Måste handla mat om en timme i princip, dricker vatten och svimmade i princip nyss, ringde 112 men avböjde hjälpen i sista stund pga av att hon var så extremt otrevlig och vägrade lyssna, det är även skälet till att jag tackar nej till hjälp från samhället/ staten..

Ingen behöver haka upp sig på det dock, jag vill ha hjälp att komma på banan och lösa ett stort kortsiktigt problem nu, jag behöver äta nåt..

Att jag har massa annat som måste lösas tar jag gärna itu med efter att jag mår lite bättre iaf. Jag behöver alltså i princip pengar för detta, kan jag låna pengar nånstans? Har ett ton anmärkningar, är det möjligt att ta ett kort lån nånstans på de grunderna?
Citera
2012-02-24, 13:54
Medlem
Vad ska jag med det till när jag vet hur jag ska lösa situationen, om jag löser det steg för steg?

Jag vet såklart hur jag löser det hela, det är bara tänka och handla logiskt, men jag frågar om hjälp/ideer mer precist hur jag ska lösa det, först nu måste jag äta nåt..

En sak är att jag måste ha pengar för att handla mat, och jag undrar om någon har ett seriöst råd om hur/vad osv jag får tag i pengar för att kunna handla mat?

Jag behöver mina vänner och ett normalt liv
Citera
2012-02-24, 13:59
Medlem
johanness avatar
Citat:
ok, ja, jag hajar, och jag uppskattar att du tar dig tid att svara..

Men hur ska jag lösa detta på bästa sätt? Måste handla mat om en timme i princip, dricker vatten och svimmade i princip nyss, ringde 112 men avböjde hjälpen i sista stund pga av att hon var så extremt otrevlig och vägrade lyssna, det är även skälet till att jag tackar nej till hjälp från samhället/ staten..

Ingen behöver haka upp sig på det dock, jag vill ha hjälp att komma på banan och lösa ett stort kortsiktigt problem nu, jag behöver äta nåt..

Att jag har massa annat som måste lösas tar jag gärna itu med efter att jag mår lite bättre iaf. Jag behöver alltså i princip pengar för detta, kan jag låna pengar nånstans? Har ett ton anmärkningar, är det möjligt att ta ett kort lån nånstans på de grunderna?
när man fastar är det inte ovanligt att blodtrycket faller, vilket kan ge känslor av yrsel och t o m leda till svimning . om du i övrigt är frisk är det är inte farligt så länge du har tillgång till vatten, men du bör inte hålla på hur länge som helst.

bor du på landet eller i en stad? i de flesta större städer finns psykakuten, som är ett extremt otrevligt ställe, fullt av psykotiska och deprimerade människor. om du behöver akut hjälp med att hindra dig själv från att ta livet av dig kan det dock vara läge att gå dit. om inte annat för att få perspektiv på din situation. och promenaden i sig kan ge dig lite syre till hjärnan.

för mig låter det som att du inte gett upp hoppet helt om att kunna leva ett drägligt liv, men att du inte vet hur du ska bära dig åt för att komma ur din rådande hopplöshet. i såna lägen behöver man hjälp, och dessvärre kan man inte vara kräsen. ett annat alternativ är vårdcentralen. boka en tid, säg att du är deprimerad, och förklara för läkaren vad ditt problem är. i bästa fall kan han/hon ordna med samtalsterapi. troligtvis får du recept på antidepressiva med. huruvida man ska ta dem eller inte är en diskussion i sig.
Citera
2012-02-24, 13:59
Medlem
TheGreedys avatar
Fall du vill testa en sak som gör det enklare att leva, Fråga din läkare om serotonin höjande medicin.
Om du har panik ångest så kan du säkert få någon Bensodiazepin att ta vid sidan om.

Vill du begå självmord, köp heroin i stora mängder.
Citera
2012-02-24, 14:02
Medlem
johanness avatar
Citat:
En sak är att jag måste ha pengar för att handla mat, och jag undrar om någon har ett seriöst råd om hur/vad osv jag får tag i pengar för att kunna handla mat?
hur brukar du få tag i pengar?

om du inte har pengar kan du snatta mat.
Citera
2012-02-24, 14:16
Medlem
Försöker svara så gott det går, är yr och kallsvettig..

Var jag tidigare har fått pengar ifrån är inte aktuellt/, inte möjligt.

Ja, jag skulle kunna "hämta" mat från butiken på ett eller annat sätt, men är det verkligen aktuellt? Det är inget som jag lär fortsätta med i längden iaf..
Citera
2012-02-24, 14:17
Medlem
Skulle gärna ta SSRI droger, men behöver äta också..
Citera
2012-02-24, 14:21
Medlem
johanness avatar
Citat:
Försöker svara så gott det går, är yr och kallsvettig..

Var jag tidigare har fått pengar ifrån är inte aktuellt/, inte möjligt.

Ja, jag skulle kunna "hämta" mat från butiken på ett eller annat sätt, men är det verkligen aktuellt? Det är inget som jag lär fortsätta med i längden iaf..
jag försöker bara begripa din ekonomiska situation. i brist på annan information är mitt råd att du går till socialen och ber om pengar.
Citera
2012-02-24, 14:21
Medlem
Lys avatar
Det finns faktiskt lite mat som kan hjälpa mot depressiva tankar. Banan, nötter, havregrynsgröt. Att röra sig är också bra. Antidepressiv medicin tar ofta ganska lång tid innan den börjar ge effekt. Funkar inte på alla, men det kan vara värt att prova ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in