Citat:
Ursprungligen postat av efficient
ok, ja, jag hajar, och jag uppskattar att du tar dig tid att svara..
Men hur ska jag lösa detta på bästa sätt? Måste handla mat om en timme i princip, dricker vatten och svimmade i princip nyss, ringde 112 men avböjde hjälpen i sista stund pga av att hon var så extremt otrevlig och vägrade lyssna, det är även skälet till att jag tackar nej till hjälp från samhället/ staten..
Ingen behöver haka upp sig på det dock, jag vill ha hjälp att komma på banan och lösa ett stort kortsiktigt problem nu, jag behöver äta nåt..
Att jag har massa annat som måste lösas tar jag gärna itu med efter att jag mår lite bättre iaf. Jag behöver alltså i princip pengar för detta, kan jag låna pengar nånstans? Har ett ton anmärkningar, är det möjligt att ta ett kort lån nånstans på de grunderna?
när man fastar är det inte ovanligt att blodtrycket faller, vilket kan ge känslor av yrsel och t o m leda till svimning . om du i övrigt är frisk är det är inte farligt så länge du har tillgång till vatten, men du bör inte hålla på hur länge som helst.
bor du på landet eller i en stad? i de flesta större städer finns psykakuten, som är ett extremt otrevligt ställe, fullt av psykotiska och deprimerade människor. om du behöver akut hjälp med att hindra dig själv från att ta livet av dig kan det dock vara läge att gå dit. om inte annat för att få perspektiv på din situation. och promenaden i sig kan ge dig lite syre till hjärnan.
för mig låter det som att du inte gett upp hoppet helt om att kunna leva ett drägligt liv, men att du inte vet hur du ska bära dig åt för att komma ur din rådande hopplöshet. i såna lägen behöver man hjälp, och dessvärre kan man inte vara kräsen. ett annat alternativ är vårdcentralen. boka en tid, säg att du är deprimerad, och förklara för läkaren vad ditt problem är. i bästa fall kan han/hon ordna med samtalsterapi. troligtvis får du recept på antidepressiva med. huruvida man ska ta dem eller inte är en diskussion i sig.