2012-02-23, 19:58
Medlem
Slarvade lite innan när jag skulle fila till en grej på bänkslipen. Även om den har inbyggda stänkskydd så skulle jag förstås haft skyddsglasögon. Känner av det lite nu när jag kliar mig på ögat. Vad göra? Har ingen ögondusch
Citera
2012-02-23, 20:00
Medlem
-=Damian=-s avatar
får slipstoft i ögonen var dag på jobb.. gnugga lite, skölj med vatten direkt från vasken.. öppna ögat och håll upp de med fingrarna och spola med kranen.. annars kommer det ut av sig själv under natten.. det gör de alltid på mig iallafall
Citera
2012-02-23, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -=Damian=-
får slipstoft i ögonen var dag på jobb.. gnugga lite, skölj med vatten direkt från vasken.. öppna ögat och håll upp de med fingrarna och spola med kranen.. annars kommer det ut av sig själv under natten.. det gör de alltid på mig iallafall

tack det var betryggande att höra
Citera
2012-02-23, 20:05
Medlem
-=Damian=-s avatar
sen om det är något vidare bra att låta skiten sitta vet jag inte.. men jag har inga problem med min syn iallafall och ibland känns det som jag har en halv furbräda i ögat
Citera
2012-02-23, 20:42
Moderator
v50s avatar
Får du inte bort skräpet från ögat genom att spola av dem så åk till sjukhuset så får de hjälpa dig, en kompis till mig sket i det när han hade fått en metallflisa i ögat och tänkte att det skulle lossna av sig själv. När han väl åkte till sjukhuset för att få bort flisan hade den börjat rosta och som en extra bonus fick han dålig syn och tvingades börja använda glasögon.
Citera
2012-02-23, 21:37
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Får du inte bort skräpet från ögat genom att spola av dem så åk till sjukhuset så får de hjälpa dig, en kompis till mig sket i det när han hade fått en metallflisa i ögat och tänkte att det skulle lossna av sig själv. När han väl åkte till sjukhuset för att få bort flisan hade den börjat rosta och som en extra bonus fick han dålig syn och tvingades börja använda glasögon.
This. Ögon är viktiga grejer, better safe than sorry. Bör ju ta upp avsaknandet av ögondusch (förutsatt att det var på din arbetsplats) med ditt skyddsombud också.
Citera
2012-02-23, 21:55
Medlem
stom72s avatar
Skaver det imorgon bör du åka till sjukan och få det utplockat.
Citera
2015-03-15, 13:21
Medlem
Lokeee10s avatar
För mig fungerar det med kokat vatten med salt i (salt om man är rädd att det ska svida)
(VIKTIGT!!! Vattnet MÅSTE ha svalnat annas kan hemska saker ske)
känns det fortfarande efteråt kan det vara skavsår efter smutset ha det så bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in