Jag är usel på matte och förstår inte deklarationsprylar så bra (har alltid deklarerat på internet), men jag är väldigt nyfiken på ungefär vad jag kommer att få nu 2012. Förra året fick jag 35 000 och är av nån anledning nojig över att de räknat fel eller att jag inte kommer få lika mycket i år.
Ingenting har ändrats gällande inkomst eller lån. Jag har en årsinkomst på 280000 och har dessutom bolån där jag på ett år betalat 35160 kr i räntor. Detta får jag vad jag förstår dra av en del av på skatten, vilket kan förklara att jag fick tillbaka mycket sist. Jag har skattetabell 32.
Nån som kan räkna ut en preliminär skatteåterbäring på detta (med normala omkostnader)? Eller behöver man veta nåt mer för att kunna räkna ungefärligt?
Gå in på www.skatteverket.se där finns ett jättebra program för att just räkna ut skatt som du kan fylla i så får du ett preliminärt besked direkt på skärmen.
Tack så mycket! Har dock redan testat programmet där. Och jag måste vara korkad, men jag fattar inte ett dyft där. När jag skjuter in de uppgifter jag känner till så ska jag plötsligt betala tillbaka 56 000 så jag anar att nåt är fel.
Tack så mycket! Har dock redan testat programmet där. Och jag måste vara korkad, men jag fattar inte ett dyft där. När jag skjuter in de uppgifter jag känner till så ska jag plötsligt betala tillbaka 56 000 så jag anar att nåt är fel.
Skulle tippa på att siffran du får fram är hur mycket skatt du ska betala för hela året så ifall du jämför den siffran med dragen skatt från din december lönespec. så bör det vara mellanskillnaden du ska betala eller få tillbaks.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!