Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-23, 01:28
Medlem
Rois avatar
Jag tror att det hade funntis plats för allehanda 3d system, simuleringsverkyg osv... Främst för att de hyffsat svåra att lära sig på egen hand.

Jag känner till principen om att hitta en massa trådar som tar upp ämnet, men jag tror rent instinktivt att dessa pogrammvaror, som gränsar mellan programmering och rent grafisk avändande, hade haft en någorlunda naturlig plats bland de övriga progammeringspråken, bara något mer diversifierat. Alternativt hade man kunna skapa någon underkatergori bland "övriga datordiskussioner.

Trotts att det inte är "riktig programmering" det handlar om, skulle man kunna jämföra det med vilket ett högnivå-programmeringsspåk, bara det ofta är kommandon i interfacet man måste hitta istället för rena textkommandon.

Någon fler som har haft tankar på det här, eller googlat för att hiita communities på engelska, där det nästan lika gärna hade kunna finnas ett svenkt communitie? Som någon sade på ett sådant form: "the days where you could learn a professional software by yourself is over"...
Citera
2012-02-24, 10:12
Medlem
ojns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roi
Jag känner till principen om att hitta en massa trådar som tar upp ämnet
Japp
Citat:
men jag tror rent instinktivt att dessa pogrammvaror, som gränsar mellan programmering och rent grafisk avändande, hade haft en någorlunda naturlig plats bland de övriga progammeringspråken, bara något mer diversifierat. Alternativt hade man kunna skapa någon underkatergori bland "övriga datordiskussioner.
Oväsentligt om inte ändå inte finns ett underlag. Om det finns måste man visa på det, annars passar befintliga forum bra.

/ojn - mod i Systemutveckling
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in