2012-02-22, 19:13
Medlem
CaskRatlinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engla-och-ekan
om dom bara fick lön i sprit verkar de ju suga, är spriten en bonus för att du jobbar helg + att du får lön är de ju vrålgrymt. då skulle man kunna tänka sig att jobba på helgerna

Haha du fattar väl att spriten bara är bonus? Inte en jävel som skulle jobba där annars.

Bland callcenters utomlands är detta inte så ovanligt, vet ett ställe i Barcelona där det dricks/har druckits ganska friskt på arbetstid.
Citera
2012-02-22, 19:37
Medlem
Kungensbordells avatar
Förstår inte vad som är så fel. Så pass små mängder alkohol skadar inte, man blir avslappnad och mer självsäker vilket leder till att säljarna förhoppningsvis blir bättre på att sälja. I danmark är öl på arbetstid inga konstigheter.
Citera
2012-02-22, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaskRatlins
Haha du fattar väl att spriten bara är bonus? Inte en jävel som skulle jobba där annars.

Bland callcenters utomlands är detta inte så ovanligt, vet ett ställe i Barcelona där det dricks/har druckits ganska friskt på arbetstid.

Glada dagar i Barca. Hände ett fåtal tillfällen att vi började afterworken på jobbet. Sen gled man ner till puben brevid och företaget tog notan!
Citera
2012-02-22, 20:32
Medlem
Vedklyvens avatar
Är det inte en förutsättning att man är berusad eller drogad för att stå ut med ett sånt jävla jobb.

Sitta och gagga i telefon hela dagarna med en massa folk som bara blir förbannade.
Citera
2012-02-22, 21:49
Medlem
Är väl bara i Svergie det blir en sådan här uppståndelse kring detta. Som sagt tidigare så är det inte så ovanligt utomlands
Citera
2012-02-22, 22:12
Medlem
flexschemas avatar
Jag har personligen påbörjat _en_ (1) festkväll på jobbet och tagit en öl och en grogg, en gång i tiden. Jobbade på kundtjänst åt ett större företag i Sverige. Ett flertal andra gjorde detta ganska ofta. Det var dumt men ändå roligt. Kommer inte göra det igen, så länge det inte är en företagsfest där det är tillåtet
Citera
2012-02-22, 22:42
Medlem
POMJUP53s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bargn
Är väl bara i Svergie det blir en sådan här uppståndelse kring detta. Som sagt tidigare så är det inte så ovanligt utomlands

Blir såklart liv i luckan när moralvänsters som TS läser en sån här artikel. Pls..live a little!
Citera
2012-02-22, 22:46
Medlem
Julbordsspecials avatar
Vafan?! Jag förväntade mig att de skulle ha fått en folköl var eller något dylikt, vilket enligt mig inte hade varit en jättestor grej. Men här ser man ju att det dricks starksprit till och med, kan det fås fram några namn på deras överordnade månne?
Senast redigerad av Julbordsspecial 2012-02-22 kl. 22:51.
Citera
2012-02-22, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julbordsspecial
Vafan?! Jag förväntade mig att de skulle ha fått en folköl var eller något dylikt, vilket enligt mig inte hade varit en jättestor grej. Men här ser man ju att det dricks starksprit till och med, kan det fås fram några namn på deras överordnade månne?

http://www.faceways.se/information/

Även denne Mo som äger företaget.

Mvh
Citera
2012-02-23, 00:23
Medlem
dandylines avatar
Det är en del av säljkulturen. Lite bärs och järn, vem fan bryr sig?
Citera
2012-02-23, 00:30
Medlem
Vibliriblands avatar
Det är ju verkligen inte den intellektuella eliten som hänger på fb

1: det gäller troligtvis som belöning för sälj gjorda på fredag eftermiddagar.
Vilket gör det fullt normalt.

2: tror ni på största allvar att företagen skulle gå runt om telefonförsäljare inte fanns?
Folk är ju så patetiskt dumma.
Utan säljare skulle samhället gå under på mycket kort tid.
Man blir så irriterad över den sinnessjukt låg intellektuella nivån hör på fb.
Citera
2012-02-23, 19:13
Medlem
Frostnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vibliribland
Det är ju verkligen inte den intellektuella eliten som hänger på fb

1: det gäller troligtvis som belöning för sälj gjorda på fredag eftermiddagar.
Vilket gör det fullt normalt.

Helt korrekt. Alkoholen dricks inte heller under arbetstid. Detta är inte något som är unikt för detta säljföretag. Bonusar förekommer alltid i branschen av den enkla anledning att det sporrar lite extra. Skitsamma att det monetära värdet av ett par öl är lågt, det är själva grejen att vinna som är det viktiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in