Vad heter det där programmet som admin/lärare använder när han/hon ska låsa upp ett konto som har blivit låst, p.g.a att man har tryckt in felaktigt lösenord för många gånger. där man även kan ändra sitt lösenord?
usermgr.exe finns på NT4 servrar och fungerar inte om man flyttar på filen ... sen för att kunna köra programmet så behöver du adminrättigheter.
Men om du hade kunnat använda den så hade du kunnat lägga till dig själv i admingruppen eller oxå skapat en fake anv. som var admin och då hade du kunnat göra det mesta i nätverket ...
Vi säger att jag har rättigheter till admin. Jag jag då göra en andvändare till så att jag räknas till admin (asså har tillgång till allt).
Den filen som du sa kan man väll bara andvända om man sitter på sin egen dator.
Filen finns på servern eller på klienter om man har installerat resourse kit .. tror inte att den fungerar riktigt om du kopierat ut den ... men visst om du kommer åt sam databasen på servern så kan du ge vem som helst rättigheter att göra allt i nätet ...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!