2012-02-21, 17:31
Medlem
8080s avatar
Helvete vad arg jag blir!

Jag har Windows XP och detta problem har jag aldrig haft förut!

Jag har en PHP-fil som jag inte vill öppna med "notepad", utan jag vill öppna skiten med "notepad++".

Ja, då trycker jag Högerklick > Open with... > Browse... > notepad++.exe

MEN ÄNDÅ ÖPPNAS HORFILEN MED VANLIGA KUK-NOTEPAD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Citera
2012-02-21, 17:36
Medlem
Duckks avatar
Hur blir det om du högerklickar > Egenskaper > Öppna med > och väljer Notepad++?
Citera
2012-02-21, 17:38
Medlem
8080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duckk
Hur blir det om du högerklickar > Egenskaper > Öppna med > och väljer Notepad++?

Samma sak.

Problemet är att Notepad++ inte läggs till i listan över vilka program man kan öppna filen med.
Citera
2012-02-21, 17:49
Medlem
Kaustis avatar
Provat ominstallera notepad++?
Citera
2012-02-21, 18:23
Medlem
8080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Provat ominstallera notepad++?

Har gjort det, fungerade inte.
Citera
2012-02-21, 19:03
Medlem
kimdah2002s avatar
Lägg en genväg till Notepad++ i Send To mappen och välj att öppna .php filen med den.
Citera
2012-02-21, 19:14
Medlem
8080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Lägg en genväg till Notepad++ i Send To mappen och välj att öppna .php filen med den.

Då måste jag ju högerklicka varenda gång jag ska öppna en php-fil! Det går ABSOLUT inte!
Citera
2012-02-21, 20:27
Medlem
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8080
Då måste jag ju högerklicka varenda gång jag ska öppna en php-fil! Det går ABSOLUT inte!
Borde väl gå att ställa nånstans i windows att du vill öppna php-filer med notepad++?

Hjälper den här?
http://support.microsoft.com/kb/307859
Citera
2012-02-21, 20:41
Medlem
8080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Borde väl gå att ställa nånstans i windows att du vill öppna php-filer med notepad++?

Hjälper den här?
http://support.microsoft.com/kb/307859

Det är ju precis sådär jag har gjort. Det funkar att öppna med vilket program som helst förutom notepad++.

Om jag däremot högerklickar på PHP-filen och väljer "Edit with Notepad++" så funkar det. Helvetes fittsatnanaana
Citera
2012-02-22, 10:15
Medlem
kimdah2002s avatar
Du har inte gjort nybörjarmisstaget att inte visa filändelser och du tror att filen heter "nisse.php" men den i själva verket heter "nisse.php.txt" ?

Dock låter det skumt... Du har inte ställt in något i virusprogrammet som hindrar att man ändrar associationer till vanliga filändelser, att ändra .exe till något är annars populärt :-)
Citera
2012-02-22, 11:02
Medlem
8080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Du har inte gjort nybörjarmisstaget att inte visa filändelser och du tror att filen heter "nisse.php" men den i själva verket heter "nisse.php.txt" ?

Dock låter det skumt... Du har inte ställt in något i virusprogrammet som hindrar att man ändrar associationer till vanliga filändelser, att ändra .exe till något är annars populärt :-)

Nej, jag suger inte på datorer.

Alltså när jag trycker på Högerklick > Open with > Choose program... > Browse... > notepad++.exe

så kommer inte Notepad++ till listan av alla "rekommenderade" program, utan vanliga Notepad är fortfarande markerat.

Det funkar att öppna skiten med vilket annat program som helst.
Citera
2012-02-22, 12:55
Medlem
kimdah2002s avatar
Titta i registret vad .php är associerat med och ändra det till notepad++
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto