Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-22, 11:06
  #121
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Nej det framgår inte. Dom har valt att blanda ihop korten. Det skrevs mycket om skinheads och det var jävligt mycket bråk med skinheads. Men det har inget med knivandet på Berns att göra.

Jo, det framgår men din läsförståelse verkar inte vara optimal.

Citat:
Jag ifrågasätter och är kritisk till allt jag tar del av. Inte minst om det inte finns källor. Det tycker jag alla ska göra.

Ja, du är onekligen känd på det här forumet som en person som ifrågasätter media....
Citera
2012-02-22, 11:08
  #122
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyYuma
män och kvinnor döms olika i sexbrott.
http://genusnytt.wordpress.com/2011/...tekniska-skal/

Av politiska eller juridiska skäl?
__________________
Senast redigerad av Bullen 2012-02-22 kl. 11:11.
Citera
2012-02-22, 11:11
  #123
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jo, det framgår men din läsförståelse verkar inte vara optimal.
Ok, du kan gärna förtydliga för varför dom klippt in en artikel som inte har med brottet att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ja, du är onekligen känd på det här forumet som en person som ifrågasätter media....

Nu är det NIs reportage jag ifrågasätter.
Tidningarnas är svårare eftersom dom ännu inte finns att läsa.
Citera
2012-02-22, 11:14
  #124
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLangoliers
Fler källor till att börja med, tack.

Hittar vi fler källor, så ska han givetvis inte lämnas i fred.

Vadå "trodde" var nazist?

Jag ser framför mig en jude som mördar en vilsen ung man utan vidare anledning.

Blev han straffad?

Mer information om den mördade.

Först måste vi utreda omständigheterna kring händelsen, hur ska vi annars ta ställning?

Vilka källor är det du tänker på från media kan du inte vänta dig någon hjälp knappas heller från Skytte. Han är kristen moderat och har inget till överst för någon som kan misstänkas vara nationell.

Du kan läsa den källa som finns och sedan kan du läsa domstolsprotokoll etc, inte vara en lat, källaropare, dem har vi nog av på FB.
Citera
2012-02-22, 11:19
  #125
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Ok, du kan gärna förtydliga för varför dom klippt in en artikel som inte har med brottet att göra.

Jag får helt enkelt för andra gången citera NI:

Citat:
En av många artiklar om våldsamma skinheads som publicerades under denna tid (Aftonbladet, 20 juni 1982). Genom att förknippa Magnus med dessa blev det lättare att utmåla offret som den skyldige. Enligt alla vi pratat med var Magnus inte alls någon skinhead, bara en äventyrlig ung man och något av en ”sökare” som tyckte om uppmärksamhet.

Min fetning.

Citat:
Nu är det NIs reportage jag ifrågasätter.

Ja och du gör det för ifrågasättandets skull och för att NI är NI och inte Aftonbladet. För övrigt så undrar jag hur du ser på detta inlägg från 2009: https://www.flashback.org/sp17891798 Varifrån kommer Musse669:s syn på fallet tror du? Spekulera gärna.
Citera
2012-02-22, 11:19
  #126
Medlem
lnterpols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Nej det framgår inte. Dom har valt att blanda ihop korten. Det skrevs mycket om skinheads och det var jävligt mycket bråk med skinheads. Men det har inget med knivandet på Berns att göra.
Vad yrar du om? Det hetsades i media vid den här tiden om farliga skinheads som slog ner oskyldigt folk, mordoffret blev helt utan egen förskyllan utmålad som både skinhead och nazist. Artikeln som jag länkar till nedan i det här inlägget visar ju med all tydlighet sambandet!
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Jag ifrågasätter och är kritisk till allt jag tar del av. Inte minst om det inte finns källor. Det tycker jag alla ska göra.
Jättebra. Däremot måste det vara oerhört jobbigt för dig att läsa ett kriminalreportage eller ett reportage överlag i några andra tidningar eftersom det aldrig finns källor redovisade där heller. I den här artikeln finns det åtminstone ett urval av tidningsklipp som det refereras till.
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Jag minns att medierna under denna tid hade jävligt koll på ungdomskulturerna överlag. Oavsett om det gällde syntare, punkare, rockers, proggare eller skins.
Det gör ju deras lögner i det här fallet så mycket värre...
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Ok, du kan gärna förtydliga för varför dom klippt in en artikel som inte har med brottet att göra.
Vad du talar om är en pytteliten bild ovanpå en större bild. Den lilla bilden ska illustrera hur media hetsade kring "skinheads" vid den här tiden.
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Nu är det NIs reportage jag ifrågasätter.
Tidningarnas är svårare eftersom dom ännu inte finns att läsa.
Om man laddar ner PDF-varianterna som finns i trådstarten så är tidningsklippen läsbara. Jag har skärmdumpat ett av dom och markerat med röd text vad som är rena lögner: http://bayimg.com/CamAbaadn
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ja och du gör det för ifrågasättandets skull och för att NI är NI och inte Aftonbladet. För övrigt så undrar jag hur du ser på detta inlägg från 2009: https://www.flashback.org/sp17891798 Varifrån kommer Musse669:s syn på fallet tror du? Spekulera gärna.
Jag har också svårt att tro att Bullen är så ifrågasättande när han läser ett kriminalreportage i Aftonbladet.

Jag vill dessutom också gärna veta Bullens tankar kring om varför det här mordet fram tills nu uppfattats som att ett tokigt och berusat skinhead i nazistuniform överföll en oskyldig förbipasserande som råkade försvara sig med en liten fruktkniv.

Sanningen är ju, som vi nu vet, helt annan.
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Det känns surt. Men vem vet kanske följer man även upp morden på bland annat Peter Karlsson, John Hron, Gerard Gbeyo och Ronny Landin.
Och det gör man ju också med jämna mellanrum! Det tjatas hela tiden om John Hron, Björn Söderberg och Ronny Landin och vad deras banemän gör idag. Det finns inte en chans att deras banemän skulle få möjlighet att göra något vettigt av sina liv.
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Jag har inga minnen att man beskrev honom som ”skinhead med uniform av nazisttyp” men så kan det ha varit. Skulle vara intressant att läsa alla artiklar.
Nu kan du utöver ohederlig argumentation och dubbelmoral även lägga selektiv glömska till meritlistan!
__________________
Senast redigerad av lnterpol 2012-02-22 kl. 11:34.
Citera
2012-02-22, 11:23
  #127
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lnterpol
Om man laddar ner PDF-varianterna som finns i trådstarten så är tidningsklippen läsbara. Jag har skärmdumpat ett av dom och markerat med röd text vad som är rena lögner: http://bayimg.com/CamAbaadn

Utmärkt! Nu inväntar vi Bullens syn på detta
Citera
2012-02-22, 11:29
  #128
Medlem
Rusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Hovrätten dömde honom. Inte media. Jag minns när det här hände till skillnad mot dom flesta andra här.
Jag försvara det inte det minsta. Men jag kan inte heller förstå varför NI river upp det efter 30 år och kritiserar tidningarna samtidigt som man gör samma sak själv. Tex klippa in en artikel om skinheads fast den inte har ett dugg med mordet att göra.
Visst är det intressant att följa upp gamla brott. Men NI drivs av att hänga ut förövaren och vad han gör idag (och hans politiska bakgrund).
Det känns surt. Men vem vet kanske följer man även upp morden på bland annat Peter Karlsson, John Hron, Gerard Gbeyo och Ronny Landin.

Men de gärningsmännen fick ju göra tid också.

Det är skillnad på skit och pannkaka.
Citera
2012-02-22, 11:30
  #129
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag får helt enkelt för andra gången citera NI:
"En av många artiklar om våldsamma skinheads som publicerades under denna tid (Aftonbladet, 20 juni 1982). Genom att förknippa Magnus med dessa blev det lättare att utmåla offret som den skyldige. Enligt alla vi pratat med var Magnus inte alls någon skinhead, bara en äventyrlig ung man och något av en ”sökare” som tyckte om uppmärksamhet."

Det är snarare något som Ni gör för att stärka sin vinkel. Skinheadsartikeln har inget med dådet att göra.


Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ja och du gör det för ifrågasättandets skull och för att NI är NI och inte Aftonbladet. För övrigt så undrar jag hur du ser på detta inlägg från 2009: https://www.flashback.org/sp17891798 Varifrån kommer Musse669:s syn på fallet tror du? Spekulera gärna.
Ingen aning. Enligt honom så kom ju inte gärningsmannen ens in.
Citera
2012-02-22, 11:32
  #130
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Det är snarare något som Ni gör för att stärka sin vinkel. Skinheadsartikeln har inget med dådet att göra.

Den finns med för att illustrera sammanhanget, är det så svårt att begripa?

Citat:
Ingen aning. Enligt honom så kom ju inte gärningsmannen ens in.

Jag vill att du spekulerar kring varifrån uppgifterna om att Magnus var en skinnskalle kommer från.
Citera
2012-02-22, 11:34
  #131
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lnterpol
Vad yrar du om? Det hetsades i media vid den här tiden om farliga skinheads som slog ner oskyldigt folk, mordoffret blev helt utan egen förskyllan utmålad som både skinhead och nazist. Artikeln som jag länkar till nedan i det här inlägget visar ju med all tydlighet sambandet!
Jättebra.
Ja det var inte heller ovanligt att farliga skinheads slog ner oskyldiga.
Men återigen. Artiklen om skinheads har inget med knivdådet att göra.


Citat:
Ursprungligen postat av lnterpol
Jag vill dessutom också gärna veta Bullens tankar kring om varför det här mordet fram tills nu uppfattats som att ett tokigt och berusat skinhead i nazistuniform överföll en oskyldig förbipasserande som råkade försvara sig med en liten fruktkniv.

Sanningen är ju, som vi nu vet, helt annan.

Fast så är det ju inte. Vilket framgår av dom artiklar som finns att läsa. Det är ju något som du hittat på nu.
Och jag tror inte ens du visste att detta hade hänt innan NIs reortage
Citera
2012-02-22, 11:35
  #132
Medlem
lnterpols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag vill att du spekulerar kring varifrån uppgifterna om att Magnus var en skinnskalle kommer från.
+1 på den! Och jag vill gärna att Bullen besvarar hela mitt inlägg också. Gärna med substans också och inte på samma sätt som en alzheimersjuk 95-åring skulle besvara.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback