Det började för några månader sen, osx tog god tid på sig att starta, och gjorde någon form av check vid varje uppstart. Inte så speciell mycket brydde jag mig om det, då jag för det mesta använder Windows i plugget och sällan ser nödvändigheten i att starta om i osx.
Häromdagen bestämde jag mig dock att göra slag i saken att ominstallera Windows och osx, främst för att förstora windowspartitionen och även installera 64-bitsversionen av W7. När jag började tog jag som vanligt ingen backup, utan sparade lite filer som jag behöver, sparar oftast inget viktigt på systemdiskeb ändå tänkte jag. Formaterade hdd:n och skulle installera med min osx lion-flashade usbsticka. Det blev ett fel på installationen, prova att installera om säger datorn. Ok, tänkte jag och provade två-tre ggr till. Provade min flickväns medföljande snow leopardskiva, men har läst i efterhand att det inte funkar på andra modeller än den ursprungligen var avsedd för.
Tänkte att det kanske var krångel med den nya hårddisken jag installerade i höstas, men den gamla ger samma felmeddelande, prova installera om. Det enda jag inte provat än är att leta på min original-leopardskiva. Tänkte se om någon annan har några tips innan jag vänder uppochner på källarförrådet.
MVH Herr 1993
OBS: skrivet på telefon.