Hallå hallå
Kan väl börja med att säga att ja, det finns brutna tår- trådar. Men de har varit för de andra små tårna, och vill ha hjälp så fort som möjligt
I alla fall! Igår sparkade jag på en bänk med helt utsträckt fot. Alltså
INTE som ett vristskott, utan som en tåfjutt. Idiotiskt gjort ja.. Impulsgrej för jag var förbannad.
Direkt känner jag hur det börjar värka längs hela jävla foten, men mest längst ut.
Låter skon sitta på ett tag, och kan knappt gå.
Efter ett par timmar kan jag absolut inte stå på foten/ gå med den, såvida jag inte lutar foten så att jag går med utsidan som enda stöd.
Hela jävla skiten svullnade upp direkt, stortån alltså och en bit in i foten. Hela jävla tån svullnade upp utav helvete och var helt röd. Nageln ser ut som vanligt och är alltså inte blå än.
Alltså, stortån känns helt blodfylld och huden är som en ballong, uttänjbar och fylld med vätska...
Otroligt ömtåligt är det. Känner typ pulsen i tån om jag bara ligger i sängen, och att rörlig kontakt med tån slutar med en grinande grimas......
Undrar helt enkelt vad jag ska göra?! Vårdcentralen? Akuten?
I de andra trådarna skulle man stödja och tejpa ihop / lägga kompress, men inte när det gäller stortån. Men som sagt - all vidröring är en hemsk smärta.
Vad fan ska göra?!
Tack på förhand.