2012-02-20, 21:47
Bannlyst
Varför finns det inget forum som heter Vetenskap, alltså rent allmänt? Är jag blind?
Citera
2012-02-20, 21:49
Medlem
rayraviolis avatar
Du har ju den här med massa underforum: https://www.flashback.org/f102
Citera
2012-02-20, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Du har ju den här med massa underforum: https://www.flashback.org/f102

Kul kille du, var är det allmänna? typ vetenskap så som företeelse??? jag vill göra ett inlääg som spänner tvärs över alla grenar, där dom sitter i sina egna pottor och fiser intellektualitet.
Senast redigerad av Netwhistler 2012-02-20 kl. 21:55.
Citera
2012-02-20, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netwhistler
Kul kille du, var är det allmänna? typ vetenskap så som företeelse??? jag vill göra ett inlääg som spänner tvärs över alla grenar, där dom sitter i sina egna pottor och fiser intellektualitet.

Vad ska ditt ämne handla om och varför passar det inte in i något av de redan existerande forumen?
Citera
2012-02-20, 22:03
Medlem
Citat:
Så de ska skapa ett speciellt underforum bara för din tråd som du inte tycker passar någon annanstans? Med tanke på var du la den här tråden så förvånar det mig visserligen inte att du verkar tro det...
Citera
2012-02-21, 01:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Caper
Vad ska ditt ämne handla om och varför passar det inte in i något av de redan existerande forumen?

Ett "överforum" precis som allt annat är sorterat, är det så illa i dagens venteskap? Är ni frifräsare hela högen? Varför är jag inte förvånad??
Citera
2012-02-21, 01:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Caper

Mitt ämne spänner över hela spektrat, därav problemet, varför finns det inget forum som heter Vetenskap. kort och gott? Ni sitter i era privata grytor och latjar med en påk, varför finns det inget forum för oss som sitter och kollar på er, allihop, där ni rör i era grytor.. Är det verkligen så illa, så du inte ens fattar vad jag menar?

Du är verkligen så jävla hemmablind så du inte fattar en stavelse av vad jag säger, eller hur, det luktar intellektuell blodspillan, jag är ett rovdjur, och frågade bara varför det inte finns ett forum som heter vetenskap, kort och gott! Borde vara en ganska självklar sak att återfinna på flashback för intelligenta individer.
Senast redigerad av Netwhistler 2012-02-21 kl. 01:52.
Citera
2012-02-21, 07:30
Medlem
KimNeilJungs avatar
Från astronomi till Flashback.

//mod
Citera
2012-02-21, 10:15
Medlem
Forumet du behöver finns här: https://www.flashback.org/f40
Citera
2012-02-21, 11:08
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Duger inte detta?

https://www.flashback.org/f102

Vill du diskutera vetenskapsteori eller "den vetenskapliga metoden" så borde filosofi vara rätt underforum.
Citera
2012-02-21, 16:08
Medlem
Citat:
Ett "överforum" precis som allt annat är sorterat, är det så illa i dagens venteskap? Är ni frifräsare hela högen? Varför är jag inte förvånad??

Citat:
Mitt ämne spänner över hela spektrat, därav problemet, varför finns det inget forum som heter Vetenskap. kort och gott? Ni sitter i era privata grytor och latjar med en påk, varför finns det inget forum för oss som sitter och kollar på er, allihop, där ni rör i era grytor.. Är det verkligen så illa, så du inte ens fattar vad jag menar?

Du är verkligen så jävla hemmablind så du inte fattar en stavelse av vad jag säger, eller hur, det luktar intellektuell blodspillan, jag är ett rovdjur, och frågade bara varför det inte finns ett forum som heter vetenskap, kort och gott! Borde vara en ganska självklar sak att återfinna på flashback för intelligenta individer.

Du läser människor som en slug utter. Men trots ditt utspel så har du ändå inte svarat på min fråga, jag ville bara veta vad din tråd skulle handla om och varför du inte tycker att den skulle kunna passa in i något av de existerande forumen. Jag har svårt att se något hända om du inte kan ge exempel på trådar som skulle postas i ett sådant forum.
Citera
2012-02-21, 16:41
Medlem
najass avatar
Citat:
Varför finns det inget forum som heter Vetenskap, alltså rent allmänt? Är jag blind?

Mycket enkelt; behovet har ännu inte påvisats.

Kan du påvisa behovet så kanske det inrättas. Det är oftast så nya delforum bildas på FB. Observera dock att ett inlägg där du säger dig ha en tråd du skulle vilja posta i ett allmänvetenskapligt forum inte anses vara ett påvisat behov.

För att påvisa behovet bör du länka 25-30 trådar som är aktuella (dvs säg postade i senaste veckan), som skulle kunna passa i ett sådant nytt delforum, och som inte täcks in av alla övriga befintliga delforum som finns i Vetenskapsdelen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in