2012-02-20, 20:38
Medlem
jagharsvarens avatar
du som studerar på universitet där det finns genusvetenskap (eller känner någon som har berättat), hur bemöts genusvetarna allmänt av andra studenter där? får de liksom vara med i gemenskapen eller är folk bara trötta på deras pseudovetenskap med att de ska anlägga genusperspektiv på all annan forskning och kör sitt gnällfitteri om att alla andra är normativa och att kvinnor hindras från att nå lika långt i sin forskning?

Citera
2012-02-20, 21:14
Medlem
Ingen aning, men min erfarenhet generellt är att man inte håller på med fånerier som att mobba ut folk pga vad de pluggar på högskolor och universitet, för man har viktigare saker för sig.
Citera
2012-02-20, 21:58
Medlem
De kommer i alla fall att bli det när jag väl börjar där.
Citera
2012-02-20, 22:00
Medlem
Pseud0nyms avatar
Cirka 5 års akademisk erfarenhet inom humaniora. Svaret är, kort och gott, nej. Möjligtvis finns den tendensen bland de yngre teknologstudenterna.
Citera
2012-02-20, 22:06
Medlem
Studenter spyr i allmänhet galla över allt vad genus heter i kursutvärderingar när de kan vara anonyma eftersom de är hjärtinnerligen trötta på det evinnerliga malandet av samma argument sedan förskolan, men är för kuvade för att säga något i seminarie- eller föreläsningssituationer. Mobbning skulle jag inte kalla det för, bara en stor trötthet och ointresse.
Citera
2012-02-20, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pseud0nym
Cirka 5 års akademisk erfarenhet inom humaniora. Svaret är, kort och gott, nej. Möjligtvis finns den tendensen bland de yngre teknologstudenterna.

Vi får alltså lov att hoppas att denna sunda förteelse även sprids till övriga fakultet.
Citera
2012-02-21, 04:32
Medlem
SMBHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simora
Studenter spyr i allmänhet galla över allt vad genus heter i kursutvärderingar när de kan vara anonyma eftersom de är hjärtinnerligen trötta på det evinnerliga malandet av samma argument sedan förskolan, men är för kuvade för att säga något i seminarie- eller föreläsningssituationer. Mobbning skulle jag inte kalla det för, bara en stor trötthet och ointresse.

Jag misstänker att detta är sant. Jag misstänker även att alla som läser dessa utvärderningar avfärdar kritiken med "de är alla fast i patriarkala samhällsstrukturer" och således är kritiken aldrig befogad. För ju mer problem du har med teorin om könsmaktsordningen, ju mer rädd är du om att förlora din "makt".
Citera
2012-02-21, 06:28
Medlem
Genusvetaren är den kreativa hjärnan i samhället från hen utgår de kampteorier som ska läras ut via mentorer till soldatleden. Först undervisas de smarta i samhället och sist når informationen tjänstejon i vård och omsorgsgrupperna, de sistnämnda förstår det knappt utan ser det bara som om att de själva eller i grupp kommer fram till smarta slutledningar, men så var det också tänkt från början.
Citera
2012-02-21, 12:59
Medlem
Pseud0nyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterfeminist
Genusvetaren är den kreativa hjärnan i samhället från hen utgår de kampteorier som ska läras ut via mentorer till soldatleden. Först undervisas de smarta i samhället och sist når informationen tjänstejon i vård och omsorgsgrupperna, de sistnämnda förstår det knappt utan ser det bara som om att de själva eller i grupp kommer fram till smarta slutledningar, men så var det också tänkt från början.

Alltså, ni som försöker trolla genom att låtsas vara vänster måste verkligen skärpa till er om ni vill vara trovärdiga. Ingen köper era karikatyrer, de har inget med verkligheten att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in