2012-02-20, 20:45
Medlem
rodfilosofs avatar
Varför ska de inte betala lägra skatt? invandrarna som bor där har det ju ändå svårare att få jobb, pga den strukturella rasismen?

Plus att det är väl bra att det inte bara är de rika knösarna som får betala mindre skatt om alliansen ska skära ner på all välfärd osv. för att det är "individens frihet" att betala mindre skatt och bli utförsäkrad ??
Citera
2012-02-20, 20:48
Medlem
Mads flykt till Rosengård för svenska då ? För det borde ju vara alla personer som bor där måste ju få sänkt skatt eller har ja fel ?
Citera
2012-02-20, 20:52
Medlem
0zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BGT
Mads flykt till Rosengård för svenska då ? För det borde ju vara alla personer som bor där måste ju få sänkt skatt eller har ja fel ?

Lär ju finnas någon detaljreglering som säger att man ska ha bott där i minst 5 år "eller ha bosatt sig i stödområdet efter att ha varit bosatt i ett land utanför EU/EES". =)

Är det förresten nån som vet HUR låg skatten ska vara? SVT säger ju "skattefri zon". Betyder det 0 moms, 0 arbetsgivaravgift, 0 inkomstskatt?

I så fall kan nog rätt många svenskar tänka sig att skriva sig i Rosengård.
Citera
2012-02-20, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freshstart
Ja man funderar ju på hur förrädarna får ihop detta med den bild de vill måla upp att dessa parasiter skall ses som tillgång.
Nä, fyfan!

Jag vill ha ett formulär i brevlådan där jag själv får låta bli att kryssa rutan:Låt dina skattepengar stödja invandringen i sverige.

Jag tror både du och jag tycker lika illa om inflödet av negrer och kamelryttare i vårat avlånga land. Men varför vill du ha ett formulär om vart dina skattepengar skall gå? Då har du ju accepterat ickevitt folk i Sverige och det är ju det som är problemet :/
Citera
2012-02-20, 21:01
Medlem
soapmasters avatar
Denna nyhet kommer aldrig tas upp på allvar i stormedia iaf. Den saken är säker.

Skulle göra svenska folket rasande om dom fick reda på detta.
Citera
2012-02-20, 21:01
Medlem
Mazzens avatar
men alla som bor i Sverige är ju svenskar??
Citera
2012-02-20, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freshstart
Så istället för att kunna lagföra dessa skattesmitare tycker du att det är helt ok att de rent lagligt kan betala in mindre skatt och dessutom fortfarande mygla?

Haha. Du ställer frågan till rasisternas konung Varnagel. Gå in och kolla på hans senaste 1000 inlägg så kan du nog lista ut att han inte tycker det är okej han konstaterade nog bara hur det redan låg till.

Ot: Varnagel är min absoluta favorit flashbackare allt han skriver är en fröjd att läsa och det har varit tråkigt den senaste månaden när han var "borta" från fb
Citera
2012-02-20, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faku
aha..då kommer pensionerna att räddas....... haha vilka jävla idioter hela högen!

Om det finns någon företagare här som fortsättningsvis betalar skatt.... så kan han inte vara vid sina sinnes fulla bruk!

Den här cirkusen får ni själva reda ut, jag kommer inte att medverka mer!

Jag har nu skrivit ett brev till Skatteverket där jag bett om att få bli avregistrerad. Jag kommer från nästa år inte att betala någon inkomstskatt. Det innebär samtidigt att jag inte kommer att kunna ta del av den Svenska välfärden men det struntar jag i. Jag får framledes betala mina egna sjukbesök, tandläkarbesök mm. Den enda skatt jag behöver betala in är kyrkoskatten då jag fortfarande vill vara med i den Svenska kyrkan. Alla har rätt att avregistrera sig enligt det nya EU direktivet. Om fler gör så kommer Ullenhag med flera att skita på sig när de ser att pengarna de tänker slänga efter berikarna tynar bort. Upp till kamp bröder !!!
Citera
2012-02-20, 21:08
Medlem
epic-norrmans avatar
Jag undrar vad som hände med dessa vackra uttalanden från bla Maud Olofsson?

http://www.youtube.com/watch?v=DmDgv0tYQNQ
Citera
2012-02-20, 21:13
Medlem
unknownanonyms avatar
Åh herregud vad fel! Detta är inte jämställdhet, nu får det fan vara slut med denna särbehandling av invandrare, vi ska behöva betala skatt medan de slipper undan skatten? Skam...
Citera
2012-02-20, 21:19
Medlem
Tronkans avatar
2 saker.

det är förjävligt med denna särbehandlingen. inte konstigt ilskan börjat koka i många människor. tyvärr - men inte konstigt.

2, dock lär väll inte detta beröra många..hur många tror ni skattar i rosengård..? ^^
socialbidragen lär ju inte blir större eller mindre med tanke på att det är beskattningsfria medel. precis som alla andra saker många "papperlösa" har förmåner för.
Citera
2012-02-20, 21:25
Medlem
Vilka jävla idioter som sitter. Iofs ett smart sätt att kasta ut alla som bor där, så de sprids och kan förstöra fler områden. Hur det går till?

1. Företag kommer att hyra/köpa lokal i området för att njuta av lägre skatt. Dock så kommer majoriteten bara finnas där på papperet.

2. I och med att det blir populärt att skaffa lokal där, kommer hyror och bostadspriser i området att eskalera enormt, vilket leder till att packet måste flytta ut, det blir för dyrt att bo där. De i sin tur kommer förstöra närliggande områden istället.

3. De lokala gangstrarna kommer att kunna hyra ut lokaler till stora svarta pengar, då efterfrågan kommer vara stor= vi göder maffiakultur.

4. Ali's kebab i Rosengård kommer att slå ut alla andra kebab i närheten som är utanför frizonen, då han kan hålla mycket lägre priser. Det blir ej heller bara utanför liggande kebabkiosker som drabbas, all handel utanför frizonen inom ett visst avstånd kommer att drabbas.

Grattis politiker, ni visar än en gång att ni har noll koll på samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in