2012-02-20, 17:33
Medlem
Hej! Nu har jag gjort den stora tabben att inte investera i börsen för ett halvår sen då jag väntade mig en lågkonjunktur som skulle hålla i sig, men det går ju spikrakt uppåt hela tiden nu!

Köpte i december för cirka 10000 kr som har växt ungefär 25 %. Men! Har cirka 150000 som bara väntar på att stoppas där det är mest effektivt. Men nu kan ju börsen knappast gå upp så mycket mer. Är det verkligen köpläge?

Räntorna på sparkonton osv är ju rena skämtet, hur fan gör jag nu?? Nästan så att det lönar sig att bara betala av bolånet.

Tackar ödmjukast för tips
Citera
2012-02-20, 18:48
Medlem
think2acts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pattmannen
Hej! Nu har jag gjort den stora tabben att inte investera i börsen för ett halvår sen då jag väntade mig en lågkonjunktur som skulle hålla i sig, men det går ju spikrakt uppåt hela tiden nu!

Köpte i december för cirka 10000 kr som har växt ungefär 25 %. Men! Har cirka 150000 som bara väntar på att stoppas där det är mest effektivt. Men nu kan ju börsen knappast gå upp så mycket mer. Är det verkligen köpläge?

Räntorna på sparkonton osv är ju rena skämtet, hur fan gör jag nu?? Nästan så att det lönar sig att bara betala av bolånet.

Tackar ödmjukast för tips

INVESTERA I järnmalm, bil branchen och fastighets branchen. liter priset på bensin ligger på 15 kronor kommer säkert gå upp mer även de bensinsnåla bilarna som fan ca år 2005 klarar knappt måttet då vi svenskar vill köpa ännu billigare bilar som går billigt i drift, utöver de så har en stor malmkropp hittats i sverige kommer inte ihåg vilken mining företag som håller i den men spår ändå ett gott år för lundin mining, även medeciner titta tex på AZ dock inte på deras aktioe utan dotterbolagen där kan du hitta något rimligt.

jag leker inte med lika stora summor har ca 25-30 k ute

för mig känns det okey att riskera lite men 150 000 till 200 000 är en annan femma, dela ??
Citera
2012-02-21, 10:13
Medlem
Hej

Jag driver en hemsida där jag tradar odds på en spelbörs. Sättet jag började bygga min bankrulle innebar dock ett riskfritt sätt att förränta mitt initiala kapital.

Om du är intresserad av att få ~105-110% ROI på din summa på max några månader och utan risk så ta kontakt med mig.

Läs gärna min blogg och avsnittet "Free money".
Citera
2012-02-21, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pattmannen

Herregud, det finns fortfarande pengar att tjäna även om inte hela börser stiger..
Citera
2012-02-21, 11:58
Medlem
Hör av dig när du köper, för då säljer jag.

Be fearful when others are greedy and greedy when others are fearful.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in