2013-03-17, 19:52
Medlem
Man kan alltid tjäna pengar på guld..
Citera
2013-03-17, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laban123321
Om jag går in på www.liertysilver.se kommer det vara momsfritt eller måste jag göra något mer om jag inte vill betala moms?
Kommer fraktpriset bli under 500kr?

Är det svårt att gå in på sidan och lägga i kundvagn och se själv!?!?!?

Det är sedan .ee/se för estland...
Citera
2013-03-17, 21:00
Medlem
förlåt men jag viste inte att man kunte lägga till /ee för jag såg bara att man kunde ändra leveransland å lite annat stuff men nu har jag mera kött på benen.

från https://www.libertysilver.ee/se/
Kanadensisk Silver Maple - 1 oz 2013 - 25st
Amerikansk Silver Eagle - 1 oz 2013 - 5st
Australiensisk Koala - 1 oz 2013 - 5st
Surinam Silvermynt - LS Myntmärke - 1 oz 2013 - 5st
Österrikisk Silver Philharmonic - 1 oz 2013 - 5st

Kanadensisk Gold Maple - 1 oz - 2013 - 1st
Australian Gold Kangaroo - 1 oz - 2013 - 1st
Amerikansk Gold Eagle - 1 oz - 2013 - 1st

42 236 kr totalt (bara mynten)

Frakt:

Frakt: €44,00
Försäkring: €20,25
Totalt: €64,25

1 euro = 8,35113801

64,25*8,4=539,7kr

TOTALT : 42 775,7kr

Och då har jag mynten i handen (föhoppnigsvis)

Någon som har tankar och funderingar om min evntuella beställnig?
Citera
2013-03-17, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silver-Shield
Löften kan alltid brytas och kommer säkerligen göra det.

Men visst, du är alltid garanterad att få ut dina pengar i form av pappers-valuta. Många som köper silver är inte lika intresserade av vad ett silvermynt kostar i $. Nu talar jag om mig själv, men säkerligen många andra. Köper man fysiskt silver äger du det. Det saknar motpartsrisk. Jag vet inte vad mina siffror på banken har för köpkraft om 5 år. Däremot vet jag att silvret fortfarande finns kvar med behållen köpkraft. Det jag är intresserad av är silver som råvara.

Vanligtvis brukar folk köpa silver och guld när landet har inflation, i Sverige ligger den årliga inflationen på 2%. Jag föredrar att köpa silver och guld via aktier därför att man kan göra sig av med dem fortare, om vi tar oss ur den här globala recessionen så kommer guld och silverpriset att sjunka.
Citera
2013-03-18, 07:41
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
förlåt men jag viste inte att man kunte lägga till /ee för jag såg bara att man kunde ändra leveransland å lite annat stuff men nu har jag mera kött på benen.

från https://www.libertysilver.ee/se/
Kanadensisk Silver Maple - 1 oz 2013 - 25st
Amerikansk Silver Eagle - 1 oz 2013 - 5st
Australiensisk Koala - 1 oz 2013 - 5st
Surinam Silvermynt - LS Myntmärke - 1 oz 2013 - 5st
Österrikisk Silver Philharmonic - 1 oz 2013 - 5st

Kanadensisk Gold Maple - 1 oz - 2013 - 1st
Australian Gold Kangaroo - 1 oz - 2013 - 1st
Amerikansk Gold Eagle - 1 oz - 2013 - 1st

42 236 kr totalt (bara mynten)

Frakt:

Frakt: €44,00
Försäkring: €20,25
Totalt: €64,25

1 euro = 8,35113801

64,25*8,4=539,7kr

TOTALT : 42 775,7kr

Och då har jag mynten i handen (föhoppnigsvis)

Det är väl bra, men jag tycker ändå att du borde slå ihop silverbeställningen så att du köper hela rör, dvs 25 för maples (som du gjort) och 20 för de övriga.
Citera
2013-03-18, 07:47
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Har du undersökt möjligheten att köpa silvret på 2:a handsmarknaden? Guld är väl helt ointressant att beställa från utlandet och silver kan du få för nästan samma pris som du importerar det. Ett vanligt 1 oz mynt borde inte gå för många kronor mer än vad de kostar i Estland eller Tyskland. Vet nu inte vad mynt går för men vet att man får dem för någon tjugolapp över vad återförsäljarna köper dem för om det är mer än 5 mynt du vill ha utan problem. Kolla runt före du beställer för det kan bli att du kan köpa silver för hela fraktkostnaden om du handlar inom landet på 2:a handsmarknaden. 1 kg 1 oz mynt är runt 30 mynt och de borde du kunna få ett bra pris på inom landet tycker jag. Att köpa årets mynt är nästan aldrig värt besväret. Satsa på 2012:or så kommer priset att vara bättre för det mesta.

Jag vet inte vad 'Surinam Silvermynt' är för något och skulle råda dig till att inte köpa dem. Ta mynt folk känner till så blir de lättare att sälja, däremot kan det vara kul att ha dessa mynt om du inte tänkt sälja dem. Själv har jag lite annorlunda mynt men det är skrotmynt jag köpt när jag varit ute och rest för att det är en kul grej, inte för att sälja dem eller ha dem som en hedge mot inflation.

EDIT: Såg att tavex hade samma pris på gulmynt men annan sortering.
Senast redigerad av 02-02-2012 2013-03-18 kl. 07:50.
Citera
2013-03-18, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Har du undersökt möjligheten att köpa silvret på 2:a handsmarknaden?

Jag känner inte att jag vill köpa guld/silver på andrahansmakrnaden.
Citera
2013-03-19, 00:41
Medlem
Vilken affär är billigast och enklast då?

Ska man ta https://www.libertysilver.ee/se/ eller http://www.goldsource.no/ ?

Fast med den norska måste ordna hämtning själv?
Citera
2013-03-21, 17:16
Medlem
Etnad11s avatar
Repost från Freegold tråden:

Hej allihopa!

Long time no see no hear. Så, låt mig presentera, en historisk händelse, för första gången...i världshistorien...en blogg om friguld teorin på svenska!:

friguld.blogspot.se

Eller, svenska och svenska, det blir nog svengelska tror jag.

I vilket fall som helst så blir det nu möjligt att lägga in grafer, video's and what not.

Så...släng gärna en kommentar "over there" så att jag vet att blogger skiten fungerar som det ska...

Spännande tider\Yours truly Etnad
Senast redigerad av Etnad11 2013-03-21 kl. 17:28.
Citera
2013-03-24, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etnad11
Repost från Freegold tråden:

Hej allihopa!

Long time no see no hear. Så, låt mig presentera, en historisk händelse, för första gången...i världshistorien...en blogg om friguld teorin på svenska!:

friguld.blogspot.se

Eller, svenska och svenska, det blir nog svengelska tror jag.

I vilket fall som helst så blir det nu möjligt att lägga in grafer, video's and what not.

Så...släng gärna en kommentar "over there" så att jag vet att blogger skiten fungerar som det ska...

Spännande tider\Yours truly Etnad

Intressant, är det du som skriver den?

Jag ska köpa mina första silver - och guldmynt imorgon! Saken är att jag bor i en lägenhet och det sker inbrott i området ganska regelbundet även fast inte jag har råkat ut för den än.

Ni som bor i lägenhet och investerar, hur förvarar ni era metaller? Jag är väll lite paranoid men jag litar inte på banken så ett bankfack utesluter jag.

Övrigt: När jag beställer ifrån libertysilver och fraktar hem det så kommer det ända hem till dörren, vad händer om jag inte är hemma?
Senast redigerad av Cibus 2013-03-24 kl. 21:10.
Citera
2013-03-24, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cibus
Intressant, är det du som skriver den?

Jag ska köpa mina första silver - och guldmynt imorgon! Saken är att jag bor i en lägenhet och det sker inbrott i området ganska regelbundet även fast inte jag har råkat ut för den än.

Ni som bor i lägenhet och investerar, hur förvarar ni era metaller? Jag är väll lite paranoid men jag litar inte på banken så ett bankfack utesluter jag.

Övrigt: När jag beställer ifrån libertysilver och fraktar hem det så kommer det ända hem till dörren, vad händer om jag inte är hemma?

Nu vet inte jag vilka mängder silver du tänkt köpa. Men gröp ur en köttfärsförpackning eller liknande och återslut. Förvaras såklart i frysen. Det tror jag kan vara ett säkert gömställe.
Citera
2013-03-24, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silver-Shield
Nu vet inte jag vilka mängder silver du tänkt köpa. Men gröp ur en köttfärsförpackning eller liknande och återslut. Förvaras såklart i frysen. Det tror jag kan vara ett säkert gömställe.

Att gömma i det öppna känns inte så jättebra. Men det verkar vara en av de få möjligheter man har i en lägenhet. Kan tyvärr inte banka ner ett 200kiloskåp i golvet här.

Jag hade tänkt att köpa 25st silver marple ifrån Estland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in