Citat:
Ursprungligen postat av
Skyggedans
Jävlar nu flög silver upp igen! Fick chansen att köpa på mig mer $GDXU idag. Äger nu totalt 50 aktier i ETF:n och det får räcka. Räknar med att det blir ett par hundra tusen seketas i vinst efter Q1 earnings 2026. Köpte mer gruvor också. De laggar efter metallpriserna för mycket, borde åka upp rejält när 2025 årsrapporterna kommer, eller Q1 2026. Bara att vänta.
Vi får väl se. Alla mina SLV optioner är deep in the money så theta har inte mycket effekt. Köpte de flesta efter IV gick upp så det är bara bra för mig. De första jag köpte i december är upp 370% så jag är lugn. Men visst, gamblers med out of money lottobiljetter ligger illa till om vi platåar här.
Ja satan vad det går vilt till. Man blir nästan sjösjuk.
Ja det är 0-day-optioner, så kallade FDs jag menar. Gamman från dessa högriskspelare trycker upp dina calls, priset på silver och bolag som pysslar med utvinning.
Det blir ett jävla häv när någon köper en driva ootm-calls på en 3x silver etf.
Någon storspelare vet något och har suttit säkert sedan 50 dollar på stora mängder calls på silver med strike 120 i Mars om jag minns rätt.
Spänningen är olidlig.
Ska erkänna att jag lyckades delta i en riktigt smutsig pumpedump av en guld-pennystock igår och tackade för kaffet efter 50% upp.
Om man kollar månads eller veckografen ser senaste rallyt och dödsraset ut som en smygfis i en bubbelpool.
Bara på endagsgrafen man ens kan se något som ens kan kallas en korrektion.
Jag ser en trend med bara ögonen. Jag fattar inte att TA-killarna inte ser den med allt sitt hokuspokus.