2026-01-29, 17:28
Medlem
Dessa branta nedgångar är ju förväntade eftersom storfinansen koordinerar attacker för att få ner priset tillfälligt och skrämma bort folk från metaller. Det är bara sitta stilla i båten och köpa dipparna.
Citera
2026-01-29, 18:08
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dragan-shitfucker
Troligtvis inte. Men uppgången kommer säkert att stagnera här ett bra tag. Som jag sa igår:

Cryptobros som blev squeezade igår kapitulerade till slut och gick lång i nån sorts försök att martingalea sig tillbaks till plus. Idag blir de totalt dubbelmackade när btc bestämde sig för att leka digitalguld i ett sympatiras.

Det du ser nu är en så kallad bear trap där folk med IQ badboll kastar sig på shortknappen för sent och blir brända.
Nog mycket TA-folk med sina hemmasnickrade "system" som blir nästa offer.

Och så kommer det att fortsätta ett tag tills trådens medelintelligens inte är lika nära till rumstemp.
Speltorskarna blir ruinerade, vi som köpte för ett par år sedan rycker mest på axlarna.

Japp 👍🫡🤝
Citera
2026-01-29, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Grattis!

Tappade 12% av portföljen där.

Naturligtvis sker det när jag tar ett par timmars paus från skärmen :/
Tack! Snällt av dig att ärligt gratulera!

Snart fjädrar den tillbaka

Citat:
Ursprungligen postat av Richard09
Jag vägde mitt guld och det var helt intakt i vikt.
I dollar och kronor då...
Citera
2026-01-29, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vattenhyacinten
Tack! Snällt av dig att ärligt gratulera!

Snart fjädrar den tillbaka

I dollar och kronor då...
Högre än för ett dygn sedan.
Citera
2026-01-29, 18:57
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Räknat på hela dagen ser jag just nu ner mindre än 2% idag.

För att vara ett sånt ras under eftermiddagen blev det ganska milt vid dagens ände.
Citera
2026-01-29, 19:08
Medlem
Blingons avatar
Citat:
Ja grabbar, det är bara att packa ihop och ge upp. vattenhyacinten vann och guldet chockrasade tillbaks till där vi var igår.
Vi hade en bra bullrun, men nu är det över. Alle man i livbåtarna.

Snart är guldet helt värdelöst och världsvalutan blir krypto, lububus och hockeybilder från 90-talet.

Jag har redan slängt rubbet i soptunnan.

Jovisst har du rätt. Här har man hodlat guld i 20 år och kurvan under sista året ser ut som John Holmes erigerade åderpåle, och så helt plötsligt rasar skiten tillbaka till gårdagens nivå. Jag blir så besviken. Funderar på att börja med krypto istället.

Kan du tänka dig att sälja en av dina hockeybilder mot några Krugerrand?
Citera
2026-01-29, 19:20
Medlem
dragan-shitfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blingon

Jovisst har du rätt. Här har man hodlat guld i 20 år och kurvan under sista året ser ut som John Holmes erigerade åderpåle, och så helt plötsligt rasar skiten tillbaka till gårdagens nivå. Jag blir så besviken. Funderar på att börja med krypto istället.

Kan du tänka dig att sälja en av dina hockeybilder mot några Krugerrand?
Jag ska vara schysst och erbjuda dig brädspelet "Nya finans" samt ett par Garbage pail kids för skrotet.
Jag kanske kan ha nytta av dem som pokermarker, finns god plats i herrgården jag köpte för fyra Pytontidningar.

On topic ser det ut som vi överlevde även Januaridödsraset. 1/29, never forget.
Citera
2026-01-29, 19:28
Medlem
Citat:
Så jävla skönt att shorten satt fint. Knullade er alla ut och in era fjantar. Satte toppen perfekt.

Hysteri beskriver er guldmongon rätt bra.

Håller alla käften helt plötsligt?

Guld och guld herreguld

Ja, oj viken nedgång. Alla centralbanker säljer sitt guld nu, folk skär av sina ringfingrar i panik och frustration, massnedskärningar i gruvindustrin 🙃
Citera
2026-01-29, 20:26
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Så jävla skönt att shorten satt fint. Knullade er alla ut och in era fjantar. Satte toppen perfekt.

Hysteri beskriver er guldmongon rätt bra.

Håller alla käften helt plötsligt?

Guld och guld herreguld

Håll din position året ut då om du vågar.

Guldet +5000 är här för att stanna.
Citera
2026-01-29, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontonamn1
Dessa branta nedgångar är ju förväntade eftersom storfinansen koordinerar attacker för att få ner priset tillfälligt och skrämma bort folk från metaller. Det är bara sitta stilla i båten och köpa dipparna.

När det var ner nånstans 2% idag så hade DI skräckrunriken "Störtras i guld och silver!" Igår när det steg 5% var det märkligt nog tyst.
Citera
2026-01-29, 21:56
Medlem
Skyggedanss avatar
Jävlar nu flög silver upp igen! Fick chansen att köpa på mig mer $GDXU idag. Äger nu totalt 50 aktier i ETF:n och det får räcka. Räknar med att det blir ett par hundra tusen seketas i vinst efter Q1 earnings 2026. Köpte mer gruvor också. De laggar efter metallpriserna för mycket, borde åka upp rejält när 2025 årsrapporterna kommer, eller Q1 2026. Bara att vänta.

Citat:
Det ihop med att en hel del lotterientusiaster verkar ha börjat hitta hävstångsinstrumenten och IV är uppe i rymden för optioner på SLV gör att jag gissar på en platå häromkring med en härlig theta-brasa fram till våren som ruinerar dessa.

Vi får väl se. Alla mina SLV optioner är deep in the money så theta har inte mycket effekt. Köpte de flesta efter IV gick upp så det är bara bra för mig. De första jag köpte i december är upp 370% så jag är lugn. Men visst, gamblers med out of money lottobiljetter ligger illa till om vi platåar här.
Citera
2026-01-29, 22:10
Medlem
dragan-shitfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyggedans
Jävlar nu flög silver upp igen! Fick chansen att köpa på mig mer $GDXU idag. Äger nu totalt 50 aktier i ETF:n och det får räcka. Räknar med att det blir ett par hundra tusen seketas i vinst efter Q1 earnings 2026. Köpte mer gruvor också. De laggar efter metallpriserna för mycket, borde åka upp rejält när 2025 årsrapporterna kommer, eller Q1 2026. Bara att vänta.

Vi får väl se. Alla mina SLV optioner är deep in the money så theta har inte mycket effekt. Köpte de flesta efter IV gick upp så det är bara bra för mig. De första jag köpte i december är upp 370% så jag är lugn. Men visst, gamblers med out of money lottobiljetter ligger illa till om vi platåar här.
Ja satan vad det går vilt till. Man blir nästan sjösjuk.

Ja det är 0-day-optioner, så kallade FDs jag menar. Gamman från dessa högriskspelare trycker upp dina calls, priset på silver och bolag som pysslar med utvinning.
Det blir ett jävla häv när någon köper en driva ootm-calls på en 3x silver etf.

Någon storspelare vet något och har suttit säkert sedan 50 dollar på stora mängder calls på silver med strike 120 i Mars om jag minns rätt.

Spänningen är olidlig.

Ska erkänna att jag lyckades delta i en riktigt smutsig pumpedump av en guld-pennystock igår och tackade för kaffet efter 50% upp.

Om man kollar månads eller veckografen ser senaste rallyt och dödsraset ut som en smygfis i en bubbelpool.
Bara på endagsgrafen man ens kan se något som ens kan kallas en korrektion.
Jag ser en trend med bara ögonen. Jag fattar inte att TA-killarna inte ser den med allt sitt hokuspokus.
Senast redigerad av dragan-shitfucker 2026-01-29 kl. 22:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in