Citat:
Ursprungligen postat av Subject9
Hur är det med att köpa silver från coininvestdirect.com? Priset är iaf bättre än tavex osv, men finns det någon faktor annan än leveranstid osv som gör att man ej köper silver därifrån? Vid köp av 100st US eagle 1oz hamnar styck-priset på 244kr, vilket ju ändå är bättre än 269 från tavex men samtidigt inte riktigt i samma liga som Norge (220kr/st).
Faktum är dock att jag ej hade varit intresserad utav att köpa i den sortens mängd där mellanskillnaden hade blivit värt priset av att åka till Norge, är som sagt nu i början mest intresserad utav att köpa upp mig på 100st maple leaf lr us Eagle's kombinerat med en del guld.
Utifrån de här förutsättningarna, finns det något bättre alternativ än coininvestdirect? : )
Spana in svenska Liberty Silvers satsning i Estland: Liberty Silver Estland (bara googla det så hittar du). I skrivande stund kostar Silver Maples och Philharmonics 224 kronor/oz (silvermynt är momsbefriade i Estland men dumt nog inte tackor..). Det tillkommer frakt på omkring 20€ har jag för mig, men det är fortfarande väldigt bra pris.
Jag har själv aldrig handlat av LS Estland, men jag har aldrig läst någonting negativt om dem - tvärtom. Jag har dock handlat av LS i Sverige och det har funkat hur bra som helst så jag litar på företaget.
Själv köper jag Eagles för 200 kronor styck av min lokala mynthandlare, vilket är rätt bra. Om du har en mynthandlare i närheten skadar det inte att kika in där heller!