Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-19, 14:11
  #1
Medlem
Försöker installera en Lexmark 6200 på en acer med windows 7, men lyckas inte fixa drivrutinerna som behövs. Finns det några tror ni eller är den inte kompatibel med Win 7?

Jag har haft den installerad mot en Xp maskin fram tills nyligen men vill nu få det att fungera med en bärbar win 7a,
Detta har jag gjort:

In med skiva, när den var klar sa den "sätt nu i skrivarens usb och starta skrivaren", det gick bra datorn bad om att få startas om, och det gick också bra.

Öppnar ett test ark i Word väljer ctrl+P Datron hittar bara "microsoft XPS skrivare" Fast min heter "Lexmark 6200"
jag går in i start och "enheter och skrivare" Där hittar jag en fax (som inte finns) Min egen skrivare och den där XPS skrivaren (som inte heller finns irl eller någonsin funnits) Över ikonen som visar min skrivare står det ett felmeddelande som säger att skrivaren måste felsökas.

Felsökningen ger: Den senaste drivrutinen måste installeras, om du vill klicka här: Länk, men det hjälper inte man skickas bara tillbaka till samma ruta fast under en kort stund står det att ingen nyare drivrutin kunde hittas.

Nätverksanslutningen är givetvis inte avslagen och jag har flyttat alla drivers från den tillhörande CD-skivan till datorn.

Google ger mig det här: X5650, X5690, X6650, X6675, X6690 antar att det är namnen på drivrutinerna jag ska leta efter...

/Me
Citera
2012-02-19, 14:24
  #2
Medlem
Fakotzas avatar
ingen aning helt ärligt, men skulle söka på nätet efter drivrutiner för skrivaren om jag var du.
på deras hemsida eller så, de brukar vara andra drivrutiner för vissa OS.
Citera
2012-02-19, 14:29
  #3
Medlem
Fakotzas avatar
http://www1.lexmark.com/en_US/software/upd/index.shtml

http://www.microsoft.com/windows/com...ters&os=32-bit


dessa hittade jag men nu har jag ingen skrivare så kan inte veta de fungerar eller inte.
Citera
2012-02-19, 16:16
  #4
Moderator
Protons avatar
Kolla på windows hardware compatibility center(eller vad det heter), det är en sida som MS har där man kan söka efter enheter och sådant och kolla om win7 har stöd för dem. Det kanske hjälper att avgöra om du har stöd för skrivaren eller ej?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback