2012-02-19, 10:23
Medlem
Citat:
Flera rån med pistoler i natt
Under natten har flera rån med skarpladdade vapen inblandade inträffat i Göteborg.
Relaterat
Strax efter midnatt rånades två personer på Vasagatan på sina mobiltelefoner. De fyra gärningsmännen bar stora jackor med pälskrage. Enligt målsägarna användes inget vapen vid rånet.
Polis larmades och en halvtimma senare fick man syn på fyra personer som stämde in på det signalement som de rånade personerna uppgivit.
- En av personerna bar på en pistol. Han är nu gripen för brott mot vapenlagen och vapnet är taget i beslag,
Citat:
Fyra timmar senare rånades en person utanför First Hotel på Nils Ericson-platsen. Även här var gärningsmännen fyra till antalet. De var maskerade med rånarluvor och beväpnade med en pistol.
Ingen är gripen för det rånet.
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.864277-flera-ran-med-pistoler-i-natt
Är det någon som har sett något? Etniciteten är bra om vi får fram. Två ligor om 4 personer och med pistoler under samma natt! Ska vi följa Malmö nu? Skriv nu här ni som var ute på stan i natt. Eller blivit drabbade andra gånger. Det lär väl inte vara första gången de här killarna rånar.
Citera
2012-02-19, 10:26
Medlem
Från Polisens uppgifter för natten:
Citat:
00.04 Vasastaden, rån person
På Vasa Viktoriagatan blir en kille rånad på sin mobil av fyra killar. Inget synligt vapen eller tillhygge. En stund senare, klockan 00 34, identifierar polis fyra män som stämmer på beskrivningen av rånarna. Ett pistolliknande vapen hittas i samband med detta på en av de fyra, denne man grips. Polisanmälan vapenlagen skrivs.
Citat:
04.30 City, rån person
En man står utanför ett hotell på Nils Ericssonsplatsen när fyra maskerade män med ett pistolliknande föremål kommer fram och rånar mannen. I nuläget oklart vad som tagits. Inga personskador.
Citera
2012-02-19, 10:33
Medlem
Turist i tidens avatar
Förmodligen är det samma rånare som slagit till två gånger.
Citera
2012-02-19, 10:44
Medlem
Citat:
Polis larmades och en halvtimma senare fick man syn på fyra personer som stämde in på det signalement som de rånade personerna uppgivit.
- En av personerna bar på en pistol. Han är nu gripen för brott mot vapenlagen och vapnet är taget i beslag, uppger Ulla Brehm, polisens presstalesman.
Den gripne och hans tre följeslagare nekar till inblandning i rånet på Vasagatan.
Man verkar ha gripit åtminstone en av rånarna på Vasagatan. Men man kanske släppte honom? Så dom drog ut igen? Med ny pistol? Inte omöjligt.
Citera
2012-02-19, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mzinstructor
Man verkar ha gripit åtminstone en av rånarna på Vasagatan. Men man kanske släppte honom? Så dom drog ut igen? Med ny pistol? Inte omöjligt.
Att "Han är nu gripen för brott mot vapenlagen och vapnet är taget i beslag" tyder väll inte på att han skulle vara släppt?
Citera
2012-02-19, 13:41
Medlem
fyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mzinstructor
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.864277-flera-ran-med-pistoler-i-natt
Är det någon som har sett något? Etniciteten är bra om vi får fram. Två ligor om 4 personer och med pistoler under samma natt! Ska vi följa Malmö nu? Skriv nu här ni som var ute på stan i natt. Eller blivit drabbade andra gånger. Det lär väl inte vara första gången de här killarna rånar.

Tycker det är viktigare att vi får fram vilken kön det handlar om.
Hoppas det är en man, så kan jag fortsätta vara trygg i min vardag genom att bara omge mig med kvinnor. Samt att jag håller mig från områden där män är ryktat att vara förvildade.

Hoppas jag kommer få ha min världsbild kvar ännu denna gången.
Citera
2012-02-19, 14:38
Medlem
HaxxarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden

Vore lite konstigt om polisen tar dom för vapenbrott 00:34 och nästa rån är efter 04:00...
Citera
2012-02-19, 14:39
Medlem
Svartskallar, säger väl allt.
Citera
2012-02-19, 15:50
Medlem
VonArsles avatar
Någon från hisingen som hamnat fel? Pistol behöver man nämligen inte i stan för att överleva.
Citera
2012-02-19, 17:45
Avslutad
Om dom trodde sig ha lyckats hitta rätt personer som utförde rånet varför är dom inte misstänkta för rån då?
Citera
2012-02-19, 18:01
Medlem
MedelLagoms avatar
När även Göteborg skickat en del utav sin polisstyrka till Malmö passar gangstrarna på i Göteborg.

Citat:
Ursprungligen postat av fyra
Tycker det är viktigare att vi får fram vilken kön det handlar om.
Hoppas det är en man, så kan jag fortsätta vara trygg i min vardag genom att bara omge mig med kvinnor. Samt att jag håller mig från områden där män är ryktat att vara förvildade.

Hoppas jag kommer få ha min världsbild kvar ännu denna gången.
Du försöker göra en dålig ironisk poäng men ska sanning fram så har du helt rätt i det du skriver. Du är säkrare om du bara omger dig med kvinnor. Män är farligare att umgås med och därför bör man vara försiktigare när man är med män. Eller du anser att det är vanligt att kvinnor till exempel gruppvåldtar andra kvinnor?
Citera
2012-02-19, 18:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden

Så du menar att polisen tar en person som har en skarp laddad pistol på sig mitt i stan men dom tar inte in honom till häktet utan dom tar pistolen skriver en anmälan å släpper honom igen???

Verkar inte ens som att polisen vet vad det är dom har tagit, kan väl vara en softairgun? kanske därför dom inte tog in snubben så han kunde hämta en ny softairgun och råna fler.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in