Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-19, 06:44
Medlem
Robss avatar
Det finns en symbol som visar "Du har skriven i denna tråden". Det som gör mig irriterad och fundersam är att när en gammal tråd blivit bumpad, eller kanske en tråd som man glömt bort men ser att den fortfarande är vid liv några månader senare, är att jag många gånger inte kommer ihåg vad jag har skrivit. Detta är dock när de gått ett bra tag sedan man såg tråden senast att man glömt bort den helt, även i Laidback där många trådar alltid hålls vid liv så minns man inte där heller alltid vad man skrivit i en tråd. Man blir ju fundersam och jag brukar ibland leta upp vad jag skrivit, men det jobbiga är de stora trådarna där det skulle ta lång tid att gå igenom sida efter sida för att se vad man skrivit, eftersom man heller inte vet vilken sida man skrev något på.

Det jag hade uppskattat är om det finns någonting man kan trycka på för att komma till det senaste man själv skrev i tråden. Alternativt ändra så att symbolen för "Du har postat i detta ämne" ändras så att när man trycker på den hamnar man på det man senast skrev i tråden. (Trycker man på symbolen nu så hamnar man i slutet av tråden vid den senaste posten)

Sökte lite och kunde inte se att förslaget varit uppe tidigare, har det de så får ni ursäkta mig. Ursäktar även för stavfel och kanske slarvigt skriven text, tror jag börjar få feber..
Citera
2012-02-19, 06:49
Medlem
Kashis avatar
Tycker det låter som en mycket bra idé.
Alternativet är ju att skriva ett nytt inlägg och klicka "Hitta alla inlägg av migsjälv i detta ämne" vilket man gjort några gånger för att lyckas hitta något inlägg låångt bak. Ganska onödigt om man inte har något nytt vettigt att skriva.

Tummen upp för detta förslag.
Citera
2012-02-19, 08:09
Medlem
BlueStars avatar
Vad du kan göra är att skriva a:Robs eller u:214965 (ditt medlemsnummer) i sökrutan och sedan klicka i Detta ämne + Visa inlägg så får du fram alla inlägg du skrivit i en viss tråd.
Citera
2012-02-19, 13:20
Medlem
Bitmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueStar
Vad du kan göra är att skriva a:Robs eller u:214965 (ditt medlemsnummer) i sökrutan och sedan klicka i Detta ämne + Visa inlägg så får du fram alla inlägg du skrivit i en viss tråd.

Ah. Smart! Det hade i varje fall jag inte tänkt på. Tack!

Dock håller jag med TS om att det skulle vara trevligt med en knapp för funktionen.
Citera
2012-02-25, 02:45
Medlem
Lightnights avatar
Citat:

Det var ju smart. Men jag tycker ändå att ts idé låter bra. Man är ju ganska lat
Citera
2012-02-25, 21:08
Medlem
Läskigs avatar
Citat:

Om inte annat så borde inte vara allt för svårt att göra ett greasemonkey-script som lägger till en knapp med den funktionen, om man nu är för lat för att söka efter sig själv manuellt.
Citera
2012-02-27, 06:07
Medlem
Robss avatar
Citat:
Hm..funktionen funkar ju rätt bra, men har märkt vid vissa trådar där det står att jag har skrivit något i att det ändå står "Tyvärr - inga träffar."

Beror detta på att det jag skrivit har raderats eller är det funktionen som är lite trasig?
Citera
2012-02-27, 06:21
Medlem
BlueStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robs
Hm..funktionen funkar ju rätt bra, men har märkt vid vissa trådar där det står att jag har skrivit något i att det ändå står "Tyvärr - inga träffar."

Beror detta på att det jag skrivit har raderats eller är det funktionen som är lite trasig?

Om det inte är några tekniska problem i övrigt så beror det på att ditt inlägg har raderats.
Citera
2012-02-27, 08:14
Medlem
Sjveds avatar
Citat:
Om det inte är några tekniska problem i övrigt så beror det på att ditt inlägg har raderats.
Fast då borde ju den röda plutten tas bort eftersom man inte skrivit något i tråden (längre).
Citera
2012-02-27, 20:30
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjved
Fast då borde ju den röda plutten tas bort eftersom man inte skrivit något i tråden (längre).
Normalt sett försvinner markeringen om alla ens inlägg raderas i en tråd, men ibland blir den kvar.
Man skulle väl kunna kalla det en bugg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in