2012-02-18, 17:05
Medlem
Preatures avatar
Tjena

Jag hade tänkt börja oldla cb för eget bruk. Hade tänkt ha två plantor i ett skåp räcker ca 80 cm högt eller är det för lågt och räcker min lampa som de står 220-240W på? Tack på förhand!
Citera
2012-02-18, 17:05
Medlem
Denoms avatar
Vad har du för lampa?
Citera
2012-02-18, 17:09
Medlem
Preatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Vad har du för lampa?
Någon random lampa ser ut som ett böjt lysrör som är smalt kan man säga.
Citera
2012-02-18, 17:22
Medlem
brisingrs avatar
Värdelös förklaring av din lampa. Dessutom har vi en stor Nybörjartråd där du kan ställa dina frågor. Börjar vissna på de här trådarna som kommer upp varenda dag...
Citera
2012-02-18, 17:22
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Preature
Någon random lampa ser ut som ett böjt lysrör som är smalt kan man säga.
Om det är ett lysrör fungerar det. För lampan är inte varm, eller hur? Då ska du ha den så nära plantorna som möjligt (några centimeters mellanrum) utan att den bränner dem. 80 cm räcker, men det blir inte mycket att skörda.
Citera
2012-02-18, 17:31
Medlem
Preatures avatar
Citat:
Om det är ett lysrör fungerar det. För lampan är inte varm, eller hur? Då ska du ha den så nära plantorna som möjligt (några centimeters mellanrum) utan att den bränner dem. 80 cm räcker, men det blir inte mycket att skörda.
Det är typ en läslampa som man ska sätta fast i skrivbordet kan man säga. Hur mycket skulle du gissa på att jag får ut av en skörd på två plantor?
Citera
2012-02-18, 17:39
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Det är typ en läslampa som man ska sätta fast i skrivbordet kan man säga. Hur mycket skulle du gissa på att jag får ut av en skörd på två plantor?
Jag tror att du läst W istället för V på din lampa. Det står troligen 220-240 V (som i VAC, alltså spänningen) och inte Watt (effekten). För en läslampa är inte på 220-240 Watt. Du får kanske ut något enstaka gram på en läslampa om du har tur.
Citera
2012-02-18, 18:42
Medlem
Preatures avatar
Citat:
Jag tror att du läst W istället för V på din lampa. Det står troligen 220-240 V (som i VAC, alltså spänningen) och inte Watt (effekten). För en läslampa är inte på 220-240 Watt. Du får kanske ut något enstaka gram på en läslampa om du har tur.
De stämmer sög ju tråd kan låsas...
Citera
2012-02-18, 19:32
Medlem
Retarderad-Indians avatar
Hahah läs en odlingsguide människa! Eller ännu bättre, köp folkisar på ICA istället
Citera
2012-02-18, 20:54
Medlem
breeze420s avatar
Citat:

Tror du seriöst att du kan odla någonting med en helt vanlig läslampa? Du måste ju ha speciella lampor som liknar solens strålar. Annars kunde man ju bara ha en planta mitt i rummet med lampan tänd...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in