Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-18, 16:51
Medlem
Igår snoddes min iphone.. när jag kom hem så kunde jag se signalen eftersom jag hade "hitta min iphone" aktiverad.

Imorse var signalen borta. Är det någon som vet vad de betyder? Vad innebär det? Har han bytt simkort i den? eller har han ominstallerat telefonen?

Har jag någon chans att hitta tjuven?

mvh

Tecknet
Citera
2012-02-18, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tecknet
Igår snoddes min iphone.. när jag kom hem så kunde jag se signalen eftersom jag hade "hitta min iphone" aktiverad.

Imorse var signalen borta. Är det någon som vet vad de betyder? Vad innebär det? Har han bytt simkort i den? eller har han ominstallerat telefonen?

Har jag någon chans att hitta tjuven?

mvh

Tecknet
Apple KAN spara telefonen, men de väljer att inte göra det tillgängligt för användaren efter att nagon dragit ur SIM-kortet eller aterställt den.

Beviset för detta är att om du hade iMessage aktiverat sa kommer alla iMessage-meddelanden som skickas till dig att komma till den telefonen, oavsett hur mycket man försöker aterställa till höger och vänster.

Dessutom kan operatörerna blockera telefonen fran deras nät, alltsa göra den obrukbar, men det gör de inte. Och har du sparat telefonen till ett hus där det bor fler än en person sa gör inte polisen nagonting eftersom att de inte vet vem tjuven skulle vara.
Citera
2012-02-18, 17:02
Medlem
Om han kom in i den så är det ju bara att slå av det och byta sim.
Citera
2012-02-18, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiffoMuff
Om han kom in i den så är det ju bara att slå av det och byta sim.
Man kan väll aktivera begränsningar och göra så att man inte kan stänga av konton eller plats tjänster. Fast man kanske ändå kan slå av det.
Citera
2012-02-18, 17:38
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidingo3
Man kan väll aktivera begränsningar och göra så att man inte kan stänga av konton eller plats tjänster. Fast man kanske ändå kan slå av det.
Du kan ha pinkod för att komma förbi låsskärmen, begränsningar så man inte kan ändra vissa inställningar och mycket mer. Men i slutändan räcker det med att återställa telefonen i iTunes så är du förbi allt. Även pinkoden (inte simkortet dvs) går att återställa sig förbi om man sätter telefonen i DFU.
Citera
2012-02-18, 18:01
Medlem
Haha riktigt sjukt. Tänkte på just detta igår trots att jag inte har en iPhone. "Hur gör tjuven för att avaktivera Hitta mig funktionen när han väl snott telefonen" Så kommer det upp en tråd nästa dag.... "SLUMPEN"

Kan man lokalisera phånen via GPS då eller?
Citera
2012-02-18, 18:07
Medlem
Commodores avatar
Har du aktiverat så att du får ett mail så fort iCloud får kontakt med mobiltelefonen igen? Hallå det är en tjuv? Tjuvar har oftast inte så mycket i hjärnan så bara vänta på att han slår på telefonen igen.

Allt som går att aktivera går att avaktivera alltså kan man avaktivera "Hitta min iPhone" även fast kanske väldigt få ligger inne på vetskapen om hur man gör. Men att tjuven som snodde din iPhone skulle göra detta, nä..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in