2012-02-18, 16:10
Medlem
eriklinds avatar
Vore det inte ett fruktansvärt kul program att titta på? Typ "På spåret" med de värsta svenska brottslingarna. Programmet kan heta "Värstingar" eller något annat fyndigt.

Kom igen nu alla produktionsbolag med lite stake, kör det på webben om ingen tv-kanal vågar sända.

Är det svårt att få ihop tillräckligt många brottslingar så kör istället "Tjuv&Polis"-par. En polis och en dömd brottsling tävlar mot andra udda par. Där har ni även namnet på programmet då, "Tjuv&Polis".

Ideen till detta kom i På Spåret-tråden där någon föreslog denna typ av par i nästa säsong.

Förslag på tävlande?
Citera
2012-02-18, 16:13
Medlem
Haha, vilken idé. Skulle säkert väcka världens diskussion, och säkert skulle det vara roligt att se på, speciellt om man kunde få in lite Jerry Springer-anda i programmet, om ni förstår vad jag menar.

Jag skulle vilja se Vampyrkvinnan och hennes kannibalman delta. Intressanta personligheter om inte annat...
Citera
2012-02-18, 16:38
Medlem
eriklinds avatar
Antar att du menar att dom ska tävla som ett par då? Det blir ju mest naturligt också.

Ah vettetusan nu ändå om det blir så bra tv. Vilka ska dom tävla mot? Måste nästan vara två poliser eller några ur rättsväsendet om det ska bli någon dynamik, men där är det nog riktigt svårt att hitta folk som ställer upp.
Citera
2012-02-18, 16:43
Medlem
SiSeniors avatar
Vi hade stött på ett stort problem med att hitta allmänbildade brottslingar tror jag. Sen hade säkerheten behövt vara skyhög vid dessa inspelningar och fångarna hade förmodligen behövt sitta bojjade. Kan också tänka mig ett och annat fritagningsförsök under inspelningarna.
Känns väldigt svårt att genomföra detta på ett säkert och roligt sätt.
Citera
2012-02-18, 16:43
Medlem
http://www.imdb.com/title/tt1034032/ om ett par år är vi där!!!
Citera
2012-02-18, 16:45
Medlem
Citat:
Antar att du menar att dom ska tävla som ett par då? Det blir ju mest naturligt också.

Ah vettetusan nu ändå om det blir så bra tv. Vilka ska dom tävla mot? Måste nästan vara två poliser eller några ur rättsväsendet om det ska bli någon dynamik, men där är det nog riktigt svårt att hitta folk som ställer upp.

Ja jag antar att de skulle tävla som par.
Vilka de skulle tävla mot? Sina offer såklart
Citera
2012-02-18, 16:46
Medlem
eriklinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiteII
Ja jag antar att de skulle tävla som par.
Vilka de skulle tävla mot? Sina offer såklart

Haha, ja då blir det spännande iaf.

Helst ska det vara skurkar som avtjänat sina straff kanske. Blir nog svårt att få permis för att spela in underhållningsprogram.
Citera
2012-02-18, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Vi hade stött på ett stort problem med att hitta allmänbildade brottslingar tror jag. Sen hade säkerheten behövt vara skyhög vid dessa inspelningar och fångarna hade förmodligen behövt sitta bojjade. Kan också tänka mig ett och annat fritagningsförsök under inspelningarna.
Känns väldigt svårt att genomföra detta på ett säkert och roligt sätt.

antagligen skulle det kunna genomföras med Fd. fångar. Såna som kommit ut för gott uppförande osv..
Senast redigerad av KiteII 2012-02-18 kl. 16:53.
Citera
2012-02-18, 16:54
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiteII
Kanske skulle det kunna genomföras med Fd. fångar? Såna som kommit ut för gott uppförande osv..

Frågan är bara hur allmänbildade f.d. fångar i största allmänhet är. Det borde ju dessutom vara välkända fångar för att locka tittare och då kryper antalet "allmänbildade" än mer.
Jag tror det som sagt kan bli mycket svårt att hitta deltagare nog.
Citera
2012-02-18, 18:02
Medlem
pingvinens avatar
Säsong 1 - avsnitt 1

Svartenbrandt & Lillemor "Hinsehäxan" Östin möter

LGW & Fabian Bengtsson

VART ÄR VI PÅ VÄG?

Första resmålet är KUMLA ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera