Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-02-18, 08:41
Hejsan!
Min kompis föreslog att vi skulle pröva att installera VMware och pröva Mac OS X då vi båda är intresserade av det.
Jag gjorde ingenting av detta men min polare sa "Du kan inte ha en AMD Processor när du ska ha Mac", så vi googlade lite och hittade att man kunde lura den att man har en Intel processor och det lyckades vi med.
Nu när jag gått in i Macen via VMware så klickar jag "Om den här datorn".
Intel Dual Core 4,2 ghz (Har annars en quad processor på 3,2 ghz.)
Ramminne: 1 gb 800mhz (Har annars 16 gb ram och gav den ungefär 8 gb inne i VMware.

Någon som är bra på detta?
Citera
2012-02-18, 08:50
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du får nog mer respons under denna del -> Programvara - Mac OS

//Mod
Citera
2012-02-18, 08:51
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Du får nog mer respons under denna del -> Programvara - Mac OS

//Mod

Jag tänkte också det, dock så är detta Windows jag kör i, så Mac-personer kan nog inte så mycket om detta.
Men vi får se ifall jag får mer respons.
Citera
2012-02-18, 16:04
Bump.
Citera
2012-02-19, 00:34
Medlem
tzjs avatar
Rubrik förtydligad.
/mod.
Citera
2012-02-19, 05:51
Medlem
Imponerande att ändå fått igång en fungerande variant i vmware, jag antar attt detta är en clean install och inte nån färdig vmware torrent?

iaf så emulerar ni en dualcore, det är det "Mac" känner av., vill ni ändra så får ni ändra processorn i vmware.

som min otroligt bra illustration nedför visar ...

Din Dator -> Windows -> VMWARE -> OSX

OSX kan inte se Din Dator och din hårdvara utan vmware är ivägen.

om ni är intresserade så är det bästa alternativet att inhandla en PC med hackintosh kompatibel hårdvara

här är en fingervisning på vad för hårdvara som stöds, annars är det bara att kolla på Apples hemsida och kolla datorerna som säljs och kolla hårdvaran i dem.

http://tonymacx86.blogspot.com/search/label/CustoMac
Citera
2012-02-21, 09:21
Citat:
Ursprungligen postat av skyw
Imponerande att ändå fått igång en fungerande variant i vmware, jag antar attt detta är en clean install och inte nån färdig vmware torrent?

iaf så emulerar ni en dualcore, det är det "Mac" känner av., vill ni ändra så får ni ändra processorn i vmware.

som min otroligt bra illustration nedför visar ...

Din Dator -> Windows -> VMWARE -> OSX

OSX kan inte se Din Dator och din hårdvara utan vmware är ivägen.

om ni är intresserade så är det bästa alternativet att inhandla en PC med hackintosh kompatibel hårdvara

här är en fingervisning på vad för hårdvara som stöds, annars är det bara att kolla på Apples hemsida och kolla datorerna som säljs och kolla hårdvaran i dem.

http://tonymacx86.blogspot.com/search/label/CustoMac

Tog en bra tag men jävlar vad det var jobbigt att göra det med en AMD-processor.
Ska inhandla en Intel-processor snart så det blir enklare, har allting hackintosh-kompatibelt förutom processorn.
Citera
2012-02-21, 09:40
jhgjg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in