• 2
  • 3
2012-02-19, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harkeleight
Det handlar om en kemisk reaktion med syret och golvbehandlingen kallat Carlton Banks-effekten.
Vilket får fettet som redan finns i golvet att stiga och bilda en "matta" under en kort period tills reaktionen lagt sig.

Du trolla med mej!
Citera
2012-02-19, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yPcyoto-09
Jag tror det kan ligga något i själva pannkakan och dess innehåll. Något säger mig att.. va tusan, nej jag kan inte sätta fingret på det. Sluta stek pannkakor.

Ja jag är med på det du säger, måste var något sådant!

Nä inte sluta, pannkakor är ju gott!
Citera
2012-02-19, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Är väl bara att ts ställer sig och steker 20 omeletter, blir golvet halt är det matens struktur som orsakar det, blir det inte halt lutar det mot ingredienserna.

Jag gillar inte omeletter, och det är ju samma ingredienser som i pannkakssmet.
Citera
2012-02-19, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kissemjau
Köp ett stekskydd........

Nej jag slabbar inte ner när jag steker, jag steker på dom innersta. Och det syns inte skvätt margarin på golvet så det är inte det.
Citera
2012-02-19, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrupelfri Knöl
Ja, jag upplevde samma sak i mina två tidigare lägenheter, när jag stekte just pannkakor (och nej alla idioter, halkan beror inte på att man skvätter matfett; det blev halt även utanför spisens skvättzon). Dock upplever jag inte samma effekt i nuvarande boende. Den enda skillnaden jag noterat är att det i mina två tidigare lägenheter hade gasspis, medan jag i nuvarande boende har induktionshäll. Mystiken tätnar.

Har du gasspis?

Ahaa här har vi en som upplevt detta! Spännande!

Svar ja, jag har gasspis!!! Hum... något att utgå ifrån för att nå sanningen om detta fenomen kanske..?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in