2012-02-18, 03:14
Medlem
trambombs avatar
Vet att rubriken är lite tokig, men jag vet inte hur jag skulle formulera det hela.

Men iallafall, jag söker en planta eller något annat jag kan odla till minimal kostnad för att senare beckna.
Anledningen till att jag söker en billig är att jag just nu ligger minus varje månad p.g.a av mitt drogbruk.
Jag har planerat att sätta ut ett större antal opiumvallmor när tiden är inne. Men jag behöver verkligen nånting att odla nu för att ge mig ett startkapital för utrustning till t.ex cannabis-odling eller dylikt.
Men eftersom jag just nu inte har några pengar till större projekt och jag har utgifter till mycket annat plus att jag måste förse mig med substanser osv så söker jag nu nått helst snabbt men framför allt billigt.

Mycket jobb och underhåll kan jag leva med, det är inte där problemet ligger.

Moralkärringar som säger att jag inte ska odla och skaffa ett "riktigt" jobb behöver inte ens dela sin åsikt, den är jag inte intresserad av.

Tack på förhand, att göra trådar har jag alltid varit dålig på. Ni får ursäkta mig, finns de oklarheter så är det bara o fråga!
Citera
2012-02-18, 03:28
Medlem
Brukar finnas billiga påsar med "blandade utomhusfrön" på danska seedshops/chriss, släng ut ett gäng sådana i vår + vallmon, mycket billigare kan du inte komma undan.
Citera
2012-02-18, 03:35
Medlem
trambombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aber
Brukar finnas billiga påsar med "blandade utomhusfrön" på danska seedshops/chriss, släng ut ett gäng sådana i vår + vallmon, mycket billigare kan du inte komma undan.

Har redan skissat upp och letat ut plats för "Utomhusodling 2012". Så jag väntar bara på att vädret ska bli bättre! Men somsagt, jag behöver nått tills dess! Har funderat på att krita ett hegge men jag ser helst inte att det händer.. Detta p.g.a av att dem jag isf skulle krita hos är folk jag känner att jag inte riktigt kan lita på. Skulle antagligen sluta med att dem lägger ränta på det hela och blåser mig på flera tusen.

Även funderat på att bränna hemma, men känner att jag inte går plus på det tillräckligt!
Citera
2012-02-18, 10:29
Medlem
Hemmagjort vin som du sedan säljer till fjortisar kan du tjäna goda pengar på. 1,5l kostar 15kr att tillverka jag brukade sälja för 100kr flaskan..
Citera
2012-02-18, 15:31
Medlem
molmols avatar
Vill du tjäna pengar på att odla ska du inte köpa en "billig planta" och minimal setup. Utan då ska du satsa på en bra strain som ger mycket skörd och köpa en rejäl setup.

Känner du folk som gillar att trippa kan man tjäna sig en hacka på att köpa hem ett eller ett par growkits och sälja svamp. 400kr/kit som ger 40-60g torkat om allt går som det ska. Säljer du då för 50kr/g har du en förtjänst på i alla fall 1500kr per kit.
Citera
2012-02-18, 17:42
Medlem
trambombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molmol
Vill du tjäna pengar på att odla ska du inte köpa en "billig planta" och minimal setup. Utan då ska du satsa på en bra strain som ger mycket skörd och köpa en rejäl setup.

Läs tråden innan du skriver tack. Growboxes har jag funderat på, men även där lär jag ju har ett startkapital. Men det finns som alternativ, men kanske lär be några polare investera i mig isf!
Citera
2012-02-18, 17:43
Medlem
trambombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aber
Hemmagjort vin som du sedan säljer till fjortisar kan du tjäna goda pengar på. 1,5l kostar 15kr att tillverka jag brukade sälja för 100kr flaskan..

Låter intressant! Har somsagt funderat på att bränna hemma tidigare! Ska kika lite närmre på saken!
Citera
2012-02-20, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trambomb
Låter intressant! Har somsagt funderat på att bränna hemma tidigare! Ska kika lite närmre på saken!

Hur ska du ha det? Odla Cannabis eller bränna alkohol? Kanske ska bestämma dig för att läsa på lite istället för att starta onödiga trådar?
Citera
2012-02-21, 17:22
Medlem
trambombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjortisfitta
Hur ska du ha det? Odla Cannabis eller bränna alkohol? Kanske ska bestämma dig för att läsa på lite istället för att starta onödiga trådar?

Vet inte om jag ska dunka huvudet i väggen eller bara gråta. Läs igenom tråden och förstå vad jag menar innan du börjar klaga!
Citera
2012-02-21, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trambomb
Vet inte om jag ska dunka huvudet i väggen eller bara gråta. Läs igenom tråden och förstå vad jag menar innan du börjar klaga!

Ok, du vill ha en planta eller nåt säger du. Odla en majblomma. Sedan becknar du iväg den dyrt som fan till grannkärringen.
Citera
2012-02-21, 17:42
Medlem
brisingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjortisfitta
Ok, du vill ha en planta eller nåt säger du. Odla en majblomma. Sedan becknar du iväg den dyrt som fan till grannkärringen.
trambomb ska odla svamp (growkits) och inte cannabis.

Till trambomb, skriv svamp och inte planta. Blir lätt förvirrat i det här forumet där det mestadels pratas om cannabis.
Citera
2012-03-04, 23:27
Medlem
P.K.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molmol
Känner du folk som gillar att trippa kan man tjäna sig en hacka på att köpa hem ett eller ett par growkits och sälja svamp. 400kr/kit som ger 40-60g torkat om allt går som det ska. Säljer du då för 50kr/g har du en förtjänst på i alla fall 1500kr per kit.
Då måste jag fråga vad man beställer ett sånt ( Svamp Kit ) för en sån peng. MVH
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in