2012-02-17, 21:52
Bannlyst
Hej, ja det är så att jag funderar på vad hundar och katter egentligen
drömmer om för något

Finns det några som testat i vetenskapen vad dom drömmer om ?

är det mat dom drömmer om ?, eller kan dom ha avancerade drömmar
och mardrömmar ?
Citera
2012-02-17, 21:57
Bannlyst
Vad de drömmer om kan man bara spekulera i, men jag får för mig att min hanhund är ute på kattjakt för jag har sett att han liggandes på sidan springer av bara sjutton och ibland kommer det några skall, jag har vid något tillfälle väckt honom och han ser väldigt förvånad ut, som att han undrade vart tog katten vägen

MVH Kidon
Citera
2012-02-17, 21:57
Medlem
Napis avatar
Jag har absolut ingen veteskaplig kunskap om detta.
gissar på att dem behandlar dagen aktiviteter.
Min hund brukar ha nån form av mardrömmar och morra vovva till och springa i sömnen.
Citera
2012-02-17, 21:58
Medlem
Miiiiias avatar
Jag tvivlar starkt på att någon vet vad våra djur drömmer. Hur tänker du att vetenskapen skulle bevisa vad de drömmer om?
Citera
2012-02-17, 22:00
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kidon
Vad de drömmer om kan man bara spekulera i, men jag får för mig att min hanhund är ute på kattjakt för jag har sett att han liggandes på sidan springer av bara sjutton och ibland kommer det några skall, jag har vid något tillfälle väckt honom och han ser väldigt förvånad ut, som att han undrade vart tog katten vägen

MVH Kidon

Ja dom brukar springa i drömmarna.
Som Napi skriver så brukar dom vara oroliga ibland när de drömmer. Jag brukar väcka dom lite försiktigt då från den otäcka drömmen.
Citera
2012-02-17, 22:00
Medlem
Kusinen5s avatar
Min hund brukar typ gråta o sen nysa o små morra ibland o vifta på svansen o springa liggande på sidan hahaha, kanske drömmer han om mat som han inte får o bara sitter där o gråter :P
Citera
2012-02-17, 22:02
Medlem
Snuskbuskes avatar
Att hon springer på ängen. Ligger o sover o springer med benen. Väcker man henne så drar hon iväg, haha.
Citera
2012-02-17, 22:05
Medlem
TitanDukes avatar
det dom tycker om och inte tycker om
Citera
2012-02-17, 22:11
Medlem
Det är ju ganska svårt att slå fast vad djur drömmer om men jag tror att de drömmer på samma vis som människor, med sin egen värld som referens.
Citera
2012-02-17, 22:12
Medlem
Kashis avatar
En harhund drömmer om att den driver hare, en älghund drömmer om att vara efter en älgtjur kanske. Samt andra äventyr i skogarna om det är där den brukar vara.
Citera
2012-02-17, 23:09
Medlem
denisemarielles avatar
Det skulle vara häftigt om man faktiskt vetenskapligt kan bevisa vad djur drömmer om.

Jag har sett på olika dokumentärer där de har spelat in människors drömmar, vilket är sjukt fascinerande. Jag vet inte riktigt hur det går till, om de kanske spelar in människans hjärnaktivitet och vågor som rör sig som sedan omvandlar det till visuellt rörliga bilder.

Men det skulle hur som helst vara hemskt spännande om detsamma gick att göra med djur!

Jag tror att hundar har bra och dåliga drömmar precis som oss människor. Ser ofta när vår tik ligger och rycker i sömnen, och jag vill gärna tro att hon drömmer om någonting glatt, som att hon leker eller gör något annat hon tycker är skoj
Citera
2012-02-17, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av denisemarielle
Det skulle vara häftigt om man faktiskt vetenskapligt kan bevisa vad djur drömmer om.

Jag har sett på olika dokumentärer där de har spelat in människors drömmar, vilket är sjukt fascinerande. Jag vet inte riktigt hur det går till, om de kanske spelar in människans hjärnaktivitet och vågor som rör sig som sedan omvandlar det till visuellt rörliga bilder.

Men det skulle hur som helst vara hemskt spännande om detsamma gick att göra med djur!

Jag tror att hundar har bra och dåliga drömmar precis som oss människor. Ser ofta när vår tik ligger och rycker i sömnen, och jag vill gärna tro att hon drömmer om någonting glatt, som att hon leker eller gör något annat hon tycker är skoj

Man kan inte spela in människors drömmar.
Det enda man kan göra är att fråga människorna vad de drömt.
Hade man kunnat se drömmar utifrån så hade man också därmed kunnat läsa tankar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in