2012-02-17, 20:45
Medlem
MrMarios avatar
Hej!
Jag ska till frisören imorgon och toppa håret, för att få det lite fräschare.
Har färgat mitt hår mkt och det är väldigt långt nu - och rejält slitet. Efter klippningen
vill jag ha en riktigt bra hårkur som får mitt hår mjukt och glansigt. Just nu är det mest bara
slitet och spretit. Några bra produkter man kan använda? Mitt hår är ca 25 cm långt och förgat
3 gånger på 6 månader. Det stylas också rätt mycket med vax och hårspray dagligen.
Citera
2012-02-17, 20:58
Medlem
Kan varmt rekommendera Lanza - Healing Moisture Moi Moi Hair Masque

Jag kör schampo, tar Lanza och låter verka minst 30 minuter, sköljer ur och tar balsam som jag tvättar ut ganska snabbt igen. tvättar mitt hår var 3e dag och kör samma sak varje gång.
Citera
2012-02-17, 21:00
Medlem
MrMarios avatar
Okej, vad ligger priset på, ungefär?
Vill helst hitta en hårkur för max 300:-
Citera
2012-02-17, 21:00
Medlem
Jag brukar använda Biosilk Silk Therapy. Håret blir supermjukt och luktar himmelskt. Det är en leave-in-behandling, som kan kramas in i håret antingen innan eller efter det har torkat (men undvik att få det i hårbotten/rötterna, då blir det fett).
Citera
2012-02-18, 02:29
Medlem
StylistChrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScientiaVis
Kan varmt rekommendera Lanza - Healing Moisture Moi Moi Hair Masque

Jag kör schampo, tar Lanza och låter verka minst 30 minuter, sköljer ur och tar balsam som jag tvättar ut ganska snabbt igen. tvättar mitt hår var 3e dag och kör samma sak varje gång.

Rekommenderar jag också!
Citera
2021-10-28, 15:11
Moderator
Jultrollets avatar
Letar efter en ny hårinpackning och är det någon mer som testat just Lanza - Healing Moisture Moi Moi Hair Masque på senare tid och fortfarande tycker att den är riktigt bra? Eller har det dykt upp någon bättre sedan tråden startades?

Här är de jag testat de senaste två åren:
Wella Fusion var bra men lite för tyngande på fina hårstrån och doftar rätt mycket tung damparfym.

Olaplex no3 doftar verkligen ljuvligt och är nog bra för kemiskt skadat hår men ger inte så mycket fukt eller vård till obehandlat hår tycker jag.

Redken All Soft doftar inte lika mycket som Wella Fusion men är också lite för tung.

Hjärtligt Hårinpackning ger fin glans och är bra som "vardagsinpackning" men skulle vilja ha något som är lite mer vårdande för långt hår.

Någon som har testat något bra?
Citera
2021-11-03, 21:30
Medlem
Jag rekommenderar Lush Revive! Den är fantastisk för torrt eller slitet hår, har använt den i typ 2 år nu
Citera
2021-11-12, 15:05
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stieg-Heilstrom
Jag rekommenderar Lush Revive! Den är fantastisk för torrt eller slitet hår, har använt den i typ 2 år nu
Fast den är väl ingen inpackning utan mer som en lite fetare leave-in? Eller tar du bara pyttelite på topparna menar du?
Citera
2022-01-20, 18:11
Moderator
Jultrollets avatar
Testat ett par till och tror jag har hittat en som jag kommer fortsätta med: Joico Defy Damage Protective Masque. Dyr men väldigt dryg vad det verkar och doftar lite svagt av citrus så det kan jag stå ut med. Hellre det än att den doftar stark parfym.

Någon som provat den och kan säga något om hur den fungerar på sikt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in