2005-01-31, 18:07
Medlem
hagge3s avatar
Hejsan!

Imorse när jag zappade genom mitt kanalutbud fastnade jag på 5:an och något som heter "Stilpoliserna". Det var två medelålderskvinnor som gjorde om en annan kvinna. Dom köpte nya kläder till henne för att hon inte hade någon stil, kort och gott.

Dom sa att ett stort fel som många gör är att ha färger till svart. I det här fallet en rosa blus till svarta byxor. Visst, just det kanske inte är så jättesnyggt. Men dom där modekärringarna sa att man aldrig ska blanda färger med svart. Bara jag som tycker det är fel?

Jag brukar ofta ha olika sorters färger med svart. Ofta när jag har svarta manchester blir det typ en khaki-gul t-shirt eller något.

Vad säger ni? Är det fel att blanda färger med svart?

Observera att jag skiter i om det är fel eller inte, jag har på mig det som jag tycker är snyggt. Men jag blev bara nyfiken på vad ni andra tycker om detta uttalande.
Citera
2005-01-31, 18:14
Medlem
Inte som andras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagge3
Hejsan!

Imorse när jag zappade genom mitt kanalutbud fastnade jag på 5:an och något som heter "Stilpoliserna". Det var två medelålderskvinnor som gjorde om en annan kvinna. Dom köpte nya kläder till henne för att hon inte hade någon stil, kort och gott.

Dom sa att ett stort fel som många gör är att ha färger till svart. I det här fallet en rosa blus till svarta byxor. Visst, just det kanske inte är så jättesnyggt. Men dom där modekärringarna sa att man aldrig ska blanda färger med svart. Bara jag som tycker det är fel?

Jag brukar ofta ha olika sorters färger med svart. Ofta när jag har svarta manchester blir det typ en khaki-gul t-shirt eller något.

Observera att jag skiter i om det är fel eller inte, jag har på mig det som jag tycker är snyggt. Men jag blev bara nyfiken på vad ni andra tycker om detta uttalande.
tycker man kan ha färger till svart...helt rätt!!
Citera
2005-01-31, 18:14
Medlem
Man brukar ju säga att svart passar till allt. Hur kul är det att gå klädd i helsvart eller svart och vitt? Håller inte alls med tanterna.
Citera
2005-01-31, 18:39
Medlem
Perriss avatar
Bah! Det är ju as-chict att ha svarta kläder och sen bryta av det med en färglad detalj som en röd halsduk eller liknande. Satans kärringar!

/perris
Citera
2005-01-31, 18:40
Medlem
hagge3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perris
Bah! Det är ju as-chict att ha svarta kläder och sen bryta av det med en färglad detalj som en röd halsduk eller liknande. Satans kärringar!

/perris

Från England var dom dessutom.
Citera
2005-01-31, 18:45
Medlem
Bråkmakarns avatar
Jag använder nästan bara svarta kläder, och tycker inte det är nåt fel med att ha nån detalj som skiljer sig färgmässigt sett!
Tex röda handskar och röd mössa till en övrigt mörk/svart klädsel kan ju vara snyggt på tjejer!
Citera
2005-01-31, 19:09
Medlem
BARA SVART!!!!!!!!!!! crazy bitches, de vet ju inte vad de snackar om. Själv gillar jag svarta kritstrecksbyxor med en ljus grön pike o ett par ljusbruna finskor till. <- Det, det är stil grabbar. O bögigt e det fanimej inte, bögigt e det om du har vita skor till så kom inte hit o snacka att jag klär mig som en bög
Citera
2005-01-31, 19:11
Medlem
hagge3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brun öga
BARA SVART!!!!!!!!!!! crazy bitches, de vet ju inte vad de snackar om. Själv gillar jag svarta kritstrecksbyxor med en ljus grön pike o ett par ljusbruna finskor till. <- Det, det är stil grabbar. O bögigt e det fanimej inte, bögigt e det om du har vita skor till så kom inte hit o snacka att jag klär mig som en bög

Citera
2005-01-31, 19:26
Bannlyst
Allt funkar med svart... Fakta.
Citera
2005-01-31, 19:27
Medlem
drakflickans avatar
Allt dom säger i det programmet grundar sej enbart på deras personliga tycke om stil och smak...

Och vad det nånting man ska skita fullständigt i så va det nog det...

(Personligen tycker jag att svart och rosa är mkt fint tillsammans)
Citera
2005-01-31, 19:31
Medlem
M2ks avatar
Jfr. "Du kan få din bil i vilken färg du vill, så länge du väljer svart" (Henry Ford)
Citera
2005-01-31, 19:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hagge3
Hejsan!

Jag antar att Du menar Trinny och Susannah fran programmet "What not to wear" som gar pa BBC Prime...

Det dom sade var val - "Combining black with bright colours makes the black look boring and the colours look cheap"...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in