2012-02-17, 13:47
Medlem
Vivvis avatar
Har nån av er upplevt att ni blivit väldigt trötta den dagen då ni gjorde ett ingrepp som krävde lokalbedövning ?
I morse var jag på vårdcentralen och gjorde ett ingrepp och fick lokalbedövning. Bedövningen sattes halvt bak på ryggen vid bröstkorgen. Det gick snabbt, men nu hela dagen så är jag helt utpumpad. Vad tvungen att ta en tupplur vilket jag ALDRIG gör annars. Sen har jag fejat runt lite och ska nu städa lite inför besök ikväll, men är skittrött igen.
Kan verkligen lokalbedövning gör såhär när den tas omhand av kroppen?
Nog för att jag oxå starkt ogillar sprutor, men den spänningen i kroppen gick ju över när ingreppet var slut.

Så..vet ni nåt om detta eller känner nån som varit med om det ?
Citera
2012-04-25, 23:14
Medlem
neverborns avatar
igår morse drog jag ut två visdomständer och fick lokalbedövning. fick hjärtklappning, svårt att andas och skakade som jag vet inte vad. hade svårt att andas och skakade under hela processen.
var väldigt trött under dagen, och nu, snart två dygn efter, är jag fortfarande väldigt trött och känner mig svag. så det har hänt mig med.
Citera
2012-04-28, 02:10
Medlem
Jag tror att vad ni bägge två erfar är en psykogen trötthet efter en ovan situation.
Det finns inga som helst bevis för att lokalbedövning skulle ge några symtom efter att den har slutat verka (efter cirka två-tre timmar beroende på vilket anestesimedel man använder)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in