Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-17, 13:28
  #1
Medlem
Haqqans avatar
Hej! Skriver fran en dator utan svenska bokstaver, ursakta for det.

Min Asus laptops harddisk(?) dog for nagon manad sedan, den hangde sig flera ganger sedan kunde jag inte ens starta den, bootade inte ens windows utan fick nagot harddrive error meddelande och klickande late inne i datorn. Jag skickade den darfor pa service och fick tillbaka den forra veckan med ny harddisk, batteri och tangentbord. Det fungerade sedan fint i en vecka, nu igar sa borjade den hanga sig igen. Fick bluescreen en gang, startade om datorn och sedan funkade det i 3 timmar innan nasta bluescreen kom. Nu sa fort jag startat datorn och loggat in i windows (medan den laddar skrivbordet) sa bara hanger sig datorn. Jag kan starta den i felsakert lage utan att klicka runt och det verkar funka fint. Vad kan detta bero pa och vad kan jag gora i felsakert lage for att fa det att funka? Ar det nagot som ar galet med nagon del i datorn? Borde jag kunna be om en ny dator? Garantin racker till augusti, da har jag haft den i 2 ar. Ar extremt beroende av datorn i jobb och skola, ar valdigt problematiskt att ha den borta pa service hela tiden..

Tack sa hemskt mycket pa forhand.
Citera
2012-02-17, 14:18
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haqqan
Hej! Skriver fran en dator utan svenska bokstaver, ursakta for det.

Min Asus laptops harddisk(?) dog for nagon manad sedan, den hangde sig flera ganger sedan kunde jag inte ens starta den, bootade inte ens windows utan fick nagot harddrive error meddelande och klickande late inne i datorn. Jag skickade den darfor pa service och fick tillbaka den forra veckan med ny harddisk, batteri och tangentbord. Det fungerade sedan fint i en vecka, nu igar sa borjade den hanga sig igen. Fick bluescreen en gang, startade om datorn och sedan funkade det i 3 timmar innan nasta bluescreen kom. Nu sa fort jag startat datorn och loggat in i windows (medan den laddar skrivbordet) sa bara hanger sig datorn. Jag kan starta den i felsakert lage utan att klicka runt och det verkar funka fint. Vad kan detta bero pa och vad kan jag gora i felsakert lage for att fa det att funka? Ar det nagot som ar galet med nagon del i datorn? Borde jag kunna be om en ny dator? Garantin racker till augusti, da har jag haft den i 2 ar. Ar extremt beroende av datorn i jobb och skola, ar valdigt problematiskt att ha den borta pa service hela tiden..

Tack sa hemskt mycket pa forhand.

om den funkar i felsäkert läge så borde det vara någon drivruting som strular
vad står det i meddelandet när du får blåskärm?

mvh
t
Citera
2012-02-17, 14:21
  #3
Medlem
Haqqans avatar
Hej! Nu far jag det ju inte langre utan den bara hanger sig nar jag laddar windows (nar jag skrivit in losenord etc). Men det stog nagot i stil med "Unexpected error. Shutting down to prevent damage. If this is your first time getting this restart your computer, else check if everything is installed properly on your computer..." Eller liknande... kommer inte ihag till 100%
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback