Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-02-17, 10:11
Medlem
chribsson2s avatar
Jag har fått 3 utrangerade diskar som alla innehåller en hp-win7 installation. Har med lyckat resultat kört en installation via HP:s F11 recovery (det var en HP laptop så det var knappast någon överraskning) men skulle vilja få ett "destilat" på skiva. HP:s egen programvara för att göra återställningsdiskar är inget alternativ, då den endast tillåter en bränning (ska visst finnas ett registerhack men..) och jag vill gärna komma åt alla tre installationerna. Vet någon om det går att "lura fram" något?
Citera
2012-02-18, 08:09
Medlem
chribsson2s avatar
Alltså- inte ens en kommentar om att jag är dum i huvudet,,, inte mycket till knowledgebase här...
Citera
2012-02-22, 22:09
Medlem
X_surfers avatar
Det går alldeles utmärkt ska till och med finnas en inbyggd funktion för det i Windows 7 i kontrollpanelen -> Säkerhetskopiering och Backup

Annars kan du ju bara fixa Acronis Truimage och göra en avbild med , då får du med Windows precis som det är installerat just nu.
Citera
2012-02-22, 23:33
Medlem
Skadat godss avatar
Steg #1 kan vara att kopiera hela recoverypartitionen: Partition to partition. Då kanske du i Win kan se vilka filer och dess format som finns där.
Sen ska det väl gå att googla reda på vilket program HP använder, alltså vad själva programkärnan härstammar ifrån, så att du kan ladda hem den vanliga versionen och med det prova att återställa.

Annars återställer du i en HP-dator, och sedan använder ett eget valt backupprogram för att göra kopia på den Win-partitionen (finns inbyggt i 7:an, jag har dock ingen kunskap om hur just den är). Sen går det att återställa till valfri burk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in