2012-02-16, 23:28
Medlem
voOys avatar
Naveln måste jag säga är den mest underliga sak på min kropp efter hjärnan. Man skulle nog kunna göra mycket mera med naveln om man fick experimentera samt blanda in lite modern teknologi. Jag skulle själv kunna föreställa mig i en avlägsen framtid att människor kommer gå omkring med små apparater som håller dem vid liv absurt mycket längre än vad vi gör idag. Man skulle slippa bry sig om föda och bara programmera datorn på vad man vill ha för sorts näring och hur mycket, sen går man och lägger sig eller tar en "pause" under dagen på något vis där man "laddar batterierna" via naveln.

Låter kanske som en sketen sci-fi. Det kanske även är en sketen sci-fi. Men jag har grubblat på detta länge och det jag främst undrar och vill diskutera är om detta är genomförbart öht. Visst är det lätt att säga nej nu, för 50~ år sedan trodde chefen för IBM att det bara skulle säljas 5 datorer i världen, så det är rätt svårt att förutspå framtiden och dess teknologi.

Hade ni installerat in ny hårdvara i er om ni kunde? Hur själva apparaten i sig ska kunna skapa själva näringen som den livnär sin värd med får bli nästa fråga. Kanske patroner man köper eller kapslar som sporadiskt pumpas in i systemet likt en cyborg-stomipåse? Fast snygg, Hello Kitty design om man så vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in