2005-01-31, 13:33
Medlem
CokeRushs avatar
Jag laddade ner ett album mp3or som hette Legend of Zelda -- Hyrule Symphony med soundtracks från N64 spelet Zelda - Ocarina of time för en stund sen. sitter o lyssnar på det och får rysningar i kroppen. Detta spel avgudar jag totalt. Nu har jag fått Zelda abstinens och ska starta en samling där jag har alla zelda spelen som finns att komma över. Kan nån hjälpa mej? Ge mej tips om var jag kommer över allt.

GameCube Emulatorer?

Jag har hört om nån Collection som finns. Var hittar jag denna? är den bra?

Betygsätt gärna Windwalker och Four Swords adventures!! Har ej spelat dessa ännu..

Man kan se detta som en tråd där man enbart diskuterar ZELDA spelen och ger tips om vilka som är värda att spela.. samt tips och råd till var man kommer över allt..

GE MEJ ALLT SOM HAR MED ZELDA ATT GÖRA..

Tackar
Citera
2005-01-31, 17:49
Medlem
SuperMarios avatar
Zeldaspel

The Legend of Zelda - The Wind Waker (Gamecube)
Finns i olika versioner.

* Limited Edition med guldfodral och gulddisk. Tror bara den såldes tillsammans med The Legend of Zelda - Limited Edition PAK - Platinum Gamecube. Innehåller bonusskiven med N64-spelet Ocarina of Time och Ocarina of Time Master Quest. Går dock att hitta begagnat.

* Standard Edition utan bonusskiva eller guldfodral.
* Players Choice med silverfärgat fodral och ful text högst upp

The Legend of Zelda - Collectors Edition (Gamecube)
Innehåller fyra kompletta spel samt ett demo på Wind Waker. Promotional Disc, gick bara att köpa under begränsad tid. Finns fortfarande att få tag på som begagnat och i vissa butiker.

* The Legend of Zelda (NES)
* Zelda 2 - The Adventure of Link (NES)
* The Legend of Zelda - Ocarina of Time (N64)
* The Legend of Zelda - Majoras Mask

The Legend of Zelda - The Four Swords (Gamecube, GBA)
* Finns i en trevlig utgåva med stor box där GBA-sladd ingår. Rekommenderas
* Ingår i GBA-spelet A Link to the Past, endast som multiplayer

* The Legend of Zelda (NES, GBA)
* The Legend of Zelda 2 - The Adventure of Link (NES, GBA)

* The Legend of Zelda - A Link to the Past (SNES, GBA)

* The Legend of Zelda - Majoras Mask (N64)

* The Legend of Zelda - The Minish Cap (GBA)
* The Legend of Zelda - A Link to the Past / Four Swords (GBA)

* Zelda - Oracle of Ages (Gameboy)
* Zelda - Oracle of Seasons (Gameboy)

* CD-i Zelda: The Wand of Gamelon + ett till

* Konsoll: Limited Edition PAK - Platinum (Gamecube)
Konsollen ligger i en fin Zeldabox

* Konsoll: Gameboy Advance SP - Gold (GBA)
Guldfärgad enhet med TriForce på. Hur cool som helst. Släpptes i samband med Minish Cap.

* Soul Calibur 2 (Gamecube)
Link är bonusgubben till Gamecube. Bästa karaktären helt klart...

* Super Smash Melee (Gamecube)
Link som liten och som äldre variant är valbara karaktärer i spelet.

Någon annan får recensera alla titlar. Du kan börja med att jaga rätt på alla ovan nämnda titlar, det är själva grunden i varje seriös Zeldasamling. Sedan kan du ju börja samla på olika Soundtrack från spelen, figurer osv. Snart kommer det nya Zelda till Gamecube också, håll utkik! Lycka till med ditt samlande...
Citera
2005-01-31, 19:57
Bannlyst
Här kommer sig lite recensioner på över då?

Finns i olika versioner.

Detta är ett otroligt spel där grafiken är riktigt jävla bra, även om den är cel shadad så ja är den otrolig. Musiken i Wind Waker är också klart bäst mot alla andra spel!

* Limited Edition med guldfodral och gulddisk. Tror bara den såldes tillsammans med The Legend of Zelda - Limited Edition PAK - Platinum Gamecube. Innehåller bonusskiven med N64-spelet Ocarina of Time och Ocarina of Time Master Quest. Går dock att hitta begagnat.

* Standard Edition utan bonusskiva eller guldfodral.
* Players Choice med silverfärgat fodral och ful text högst upp

Jag fick min special edition när jag förhandsbokade Wind Waker. Men Ocarina of time är bättre på GC.. Det är myyycket mer högupplöst än på 64:an och går i högre FPS (av någon anledning :P). Men Master Quest... ja, den var som att spela om Ocarina of time på nytt

The Legend of Zelda - Collectors Edition (Gamecube)
Innehåller fyra kompletta spel samt ett demo på Wind Waker. Promotional Disc, gick bara att köpa under begränsad tid. Finns fortfarande att få tag på som begagnat och i vissa butiker.

* The Legend of Zelda (NES)
* Zelda 2 - The Adventure of Link (NES)
* The Legend of Zelda - Majoras Mask

Fick min från Club Nintendo för 64 kronor. Kommer till spelen sen

The Legend of Zelda - The Four Swords (Gamecube, GBA)
* Finns i en trevlig utgåva med stor box där GBA-sladd ingår. Rekommenderas
* Ingår i GBA-spelet A Link to the Past, endast som multiplayer

Detta har jag inte kört, pga inget gameboy

* The Legend of Zelda (NES, GBA)

Detta är det första i serien och också det svåraste, lita på mig

* The Legend of Zelda 2 - The Adventure of Link (NES, GBA)

Föll aldrig för det, så jag har aldrig tatt mig igenom det

* The Legend of Zelda - A Link to the Past (SNES, GBA)

Otroligt spel, med riktigt zelda känsla, svåra pussel, ja allt. Riktigt bra

Det första zelda spelet jag kom i kontakt med, vad ska man säga?. Det är riktigt bra!. Allt är bara klockrent. Musiken (dock inte grafiken.. men den är bra för att vara 64)

* The Legend of Zelda - Majoras Mask (N64)

Uppföljaren.. Den är bra, dock är den för kort..

* The Legend of Zelda - The Minish Cap (GBA)

Får väl spela de på emulator nån da. :P

* The Legend of Zelda - A Link to the Past / Four Swords (GBA)

EMULATTOOORRR

* Zelda - Oracle of Ages (Gameboy)
* Zelda - Oracle of Seasons (Gameboy)

Emulator båda två

* CD-i Zelda: The Wand of Gamelon + ett till

Sägs vara det sämsta zelda spelet, och jag har ingen CD-i emulator (finns dom) och kommer nog inte köpa en CD-i heller...

* Konsoll: Limited Edition PAK - Platinum (Gamecube)
Konsollen ligger i en fin Zeldabox

Mycket riktigt

* Konsoll: Gameboy Advance SP - Gold (GBA)
Guldfärgad enhet med TriForce på. Hur cool som helst. Släpptes i samband med Minish Cap.

Har fortfarande inget GBA

* Soul Calibur 2 (Gamecube)
Link är bonusgubben till Gamecube. Bästa karaktären helt klart...

Lätt, spelet är hyfsat fightingspel (eller så är det jag som inte är mycket för fightingspel som de)

* Super Smash Melee (Gamecube)
Link som liten och som äldre variant är valbara karaktärer i spelet.

4 Kontroller och det kan underhålla mig och mina vänner i timmar, riktigt bra multiplayer spel
Citera
2005-01-31, 21:33
Medlem
WorlocKs avatar
För att inte glömma denna;

Game & Watch
Citera
2005-02-01, 10:44
Medlem
Gakidous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperMario
Finns i olika versioner.

Ursprungligen kunde man bara få specialutgåvan om man förbokade spelet. Sedan slängde Nintendo med den i konsolpaketet. Utomlands (England, tror jag), och kanske även i Sverige, kunde man dessutom köpa spelet löst.
Citera
2005-02-01, 15:55
Medlem
Ayahs avatar
det bästa Zelda spelet är ju absolut "A Link to the past" vilken dessutom finns tillängligt på emulator till data så jag kan skicka det om du vill..
Citera
2005-02-01, 17:55
Medlem
Gakidous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbonow
Men Ocarina of time är bättre på GC.. Det är myyycket mer högupplöst än på 64:an och går i högre FPS (av någon anledning :P). Men Master Quest... ja, den var som att spela om Ocarina of time på nytt

Var det bara jag som upplevde irriterande hack och alltför långa laddningstider i GC-versionen av OoT? Vill minnas att musiken också hackade till ibland. Hur som helst är det trevligt att ha spelen samlade på en GC-skiva. Styrspaken på min N64-kontroll är så misshandlad att man knappt kan navigera åt vänster med den över huvud taget. Så går det när man köper av en mopedåkande 15-åring med snus under läppen.

Citat:
Ursprungligen postat av Ayah
det bästa Zelda spelet är ju absolut "A Link to the past" vilken dessutom finns tillängligt på emulator till data så jag kan skicka det om du vill..

Det här skriver jag gärna under på. Vem minns inte första gången man spelade det? Regnet, åskan och den fantastiska musiken i inledningen, skogen där Master Sword väntar på en (Lost Woods?), första trippen till Dark World när man blir en rosa kanin och träffar den där ödletypen som sparkar på det där lilla runda djuret, den sista fighten i pyramiden... Alla magiska spelögonblick. Zelda III är defintivt Zelda-seriens och Miyamotos största stund, tillika en av spelhistoriens största upplevelser. Helt enkelt ett spel man måste avnjuta innan man dör.
Citera
2005-02-01, 18:12
Medlem
finns zelda spel till famicom disk system omöjligt att hitta..
The Legend of Zelda 2 - Link no Bouken

2 till philips cdi, några gånger mer omöjligt att få tag på...

Link: The Faces of Evil
och
Zelda: The Wand of Gamelon

finns ett Zelda's Adventure till philipsen också men är inte säker på om den såldes eller så...
Citera
2005-02-01, 18:24
Medlem
Gakidous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jawop°
finns zelda spel till famicom disk system omöjligt att hitta..
The Legend of Zelda 2 - Link no Bouken

Ja, men det är ju samma spel som Zelda II: The Adventure of Link förutom att det är den japanska utgåvan (och till Famicom-tillbehöret Famicom Disk System, som du nämnde). Även spel som Metroid, Kid Icarus och Castlevania är ju Disk System-spel från början.
Citera
2005-02-01, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WorlocK
Gör att inte glömma denna;

Game & Watch

Det är det enda Zelda-spel jag spelat färdigt, förutom det till Game Boy (vilket är skitbra)
Citera
2005-02-01, 20:16
Medlem
Ayahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gakidou
Var det bara jag som upplevde irriterande hack och alltför långa laddningstider i GC-versionen av OoT? Vill minnas att musiken också hackade till ibland. Hur som helst är det trevligt att ha spelen samlade på en GC-skiva. Styrspaken på min N64-kontroll är så misshandlad att man knappt kan navigera åt vänster med den över huvud taget. Så går det när man köper av en mopedåkande 15-åring med snus under läppen.

Det här skriver jag gärna under på. Vem minns inte första gången man spelade det? Regnet, åskan och den fantastiska musiken i inledningen, skogen där Master Sword väntar på en (Lost Woods?), första trippen till Dark World när man blir en rosa kanin och träffar den där ödletypen som sparkar på det där lilla runda djuret, den sista fighten i pyramiden... Alla magiska spelögonblick. Zelda III är defintivt Zelda-seriens och Miyamotos största stund, tillika en av spelhistoriens största upplevelser. Helt enkelt ett spel man måste avnjuta innan man dör.

aa det är ett underbart spel med framför allt all midi musik den gör spelet så mkt bättre, ska man samla på nån zelda musik så är det ju absolut musiken i A link to the past som gör det så bra
Citera
2005-02-01, 20:27
insomnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gakidou

Nostalgi på hög nivå. Avgudar det spelet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in