Citat:
Ursprungligen postat av turbonow
Men Ocarina of time är bättre på GC.. Det är myyycket mer högupplöst än på 64:an och går i högre FPS (av någon anledning :P). Men Master Quest... ja, den var som att spela om Ocarina of time på nytt
Var det bara jag som upplevde irriterande hack och alltför långa laddningstider i GC-versionen av OoT? Vill minnas att musiken också hackade till ibland. Hur som helst är det trevligt att ha spelen samlade på en GC-skiva. Styrspaken på min N64-kontroll är så misshandlad att man knappt kan navigera åt vänster med den över huvud taget. Så går det när man köper av en mopedåkande 15-åring med snus under läppen.
Citat:
Ursprungligen postat av Ayah
det bästa Zelda spelet är ju absolut "A Link to the past" vilken dessutom finns tillängligt på emulator till data så jag kan skicka det om du vill..
Det här skriver jag gärna under på. Vem minns inte första gången man spelade det? Regnet, åskan och den fantastiska musiken i inledningen, skogen där Master Sword väntar på en (Lost Woods?), första trippen till Dark World när man blir en rosa kanin och träffar den där ödletypen som sparkar på det där lilla runda djuret, den sista fighten i pyramiden... Alla magiska spelögonblick. Zelda III är defintivt Zelda-seriens och Miyamotos största stund, tillika en av spelhistoriens största upplevelser. Helt enkelt ett spel man måste avnjuta innan man dör.