Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-16, 16:42
  #1
Medlem
Hejsan alla fb:are, har ett problem med min dator då alla spel tabbas ner efter ett tag, och allt jag har i fullscreen. filmer etc. Jag har installerat nya uppdateringar till grafikkort och tagit bort prossesorer som tar upp mycket CPU. Jag har testat starta som administratör utan lycka. Har en ASUS laptop windows 7. Vore tacksam för hjälp! Tack på förhand.
Citera
2012-02-16, 16:46
  #2
Medlem
Keerstins avatar
Antar att du menar processer och inte processorer!

Hur mår dina minnen?
Är alla drivrutiner uppdaterade?
Fläkten OK?
Citera
2012-02-16, 16:54
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keerstin
Antar att du menar processer och inte processorer!

Hur mår dina minnen?
Är alla drivrutiner uppdaterade?
Fläkten OK?

Minnena är som dem ska.
Drivrutiner är uppdaterade.
fläkten är ok!

tackar även för rättningen..
Citera
2012-02-16, 16:59
  #4
Medlem
Keerstins avatar
OK.

Kolla detaljer med http://www.piriform.com/speccy
Ett kanon program (gratis och helt rent!) som kollar igenom det mesta i specväg.
Kan kanske vara något för att kolla temperaturer och diverse annat.
Citera
2012-02-17, 00:24
  #5
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixter
Hejsan alla fb:are, har ett problem med min dator då alla spel tabbas ner efter ett tag, och allt jag har i fullscreen. filmer etc. Jag har installerat nya uppdateringar till grafikkort och tagit bort prossesorer som tar upp mycket CPU. Jag har testat starta som administratör utan lycka. Har en ASUS laptop windows 7. Vore tacksam för hjälp! Tack på förhand.
Det är uppenbarligen så att ett program som ligger och körs i bakgrunden stjäl fokus från det du håller på med. Hur ofta sker det? Är det med jämna mellanrum eller är det helt slumpmässiga intervaller? Har du ett uppdaterat antivirus-program installerat..? Misstänker att du har nå skit som inte ska vara där.
Citera
2012-02-17, 00:32
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Det är uppenbarligen så att ett program som ligger och körs i bakgrunden stjäl fokus från det du håller på med. Hur ofta sker det? Är det med jämna mellanrum eller är det helt slumpmässiga intervaller? Har du ett uppdaterat antivirus-program installerat..? Misstänker att du har nå skit som inte ska vara där.
det inträffar ungefär var femte minut. ska kolla med antivirus-programmet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback