2012-02-18, 02:01
Medlem
Blompens avatar
Jag skulle tro att det där cocosvattnet är ungefär lika nödvändigt som de flesta andra kosttillskott som säljs inom gymbranschen. Något som äntligen börjar granskas. Kosttillskott är en gigantisk megaindustri som är helt onödigt om man äter rätt.
Citera
2012-03-01, 10:00
Medlem
zenbioss avatar
Nu var detta om olja, men kanske är något att läsa om. Referenser finns längre ner på sidan.

http://www.huffingtonpost.com/dr-mercola/coconut-oil-benefits_b_821453.html
Citera
2012-03-01, 13:18
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zenbios
Nu var detta om olja, men kanske är något att läsa om.
Fortfarande är produkten tråden handlar om fettfri.
Citera
2012-03-01, 17:14
Medlem
zenbioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Fortfarande är produkten tråden handlar om fettfri.

Och vad anser du att det skulle spela för någon roll nu då? TS sa aldrig något om att det
skulle vara fettfritt eller inte, utan bara cocosvatten. TS sa aldrig något om fettfritt eller inte.
Sen att jag visar någon som du inte gillar spelar aldrig någon roll.
Citera
2012-03-01, 17:36
Medlem
constants avatar
Citat:
Och vad anser du att det skulle spela för någon roll nu då? TS sa aldrig något om att det skulle vara fettfritt eller inte, utan bara cocosvatten. TS sa aldrig något om fettfritt eller inte.
Vad det spelar för roll om du diskuterar kokosfett när vi andra pratar om kokosvatten? Vad tror du själv?
Citat:
Sen att jag visar någon som du inte gillar spelar aldrig någon roll.
Varifrån har du fått att jag ogillar länken?
Citera
2015-06-09, 18:18
Medlem
JustZlatans avatar
Jag tänker testa kokosvatten. Är det värt pengarna?

Kokosvatten sägs vara identiskt som blodplasma om man kollar på försäljningssidor. Fast det verkar inte riktigt stämma. Istället liknar kokosvatten mer som vätskan i röda blodkroppar.

http://www.abc.net.au/science/articles/2014/12/09/4143229.htm
Citera
2015-06-14, 03:12
Medlem
syndroms avatar
Jag tror, med som allt annat, att skillnaden mellan det "senaste fyndet" inom vad som ska vara bra/nyttigt/hälsosamt och det som det kan jämföras med (och ofta ett billigare alternativ) så är skillnaden ganska marginell, kanske inte i innehållet. Men ofta konsumerar man inte allt såpass mycket att man känner av någon förbättring
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in