2012-08-02, 18:32
Medlem
Kethrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En-Kopp-Kaffe
p mig. Sklart det r frn hger till vnster.

Varken hger -> vnster eller vnster -> hger funkade med min magic mouse..

Det r fr vrigt gesten fr att vxla mellan fnstrerna
Citera
2012-08-02, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kethr
Varken hger -> vnster eller vnster -> hger funkade med min magic mouse..

Det r fr vrigt gesten fr att vxla mellan fnstrerna
Pa touchpad r det fran utanfr hger kant in pa touchpaden, inte bara till vnster. Sa vitt jag vet finns ingen gest till musen fr NC.
Citera
2012-08-02, 20:12
Medlem
Mr.Pennypackers avatar
Knns ju minst sagt som ett jvla skmt att Airplay mirroring bara fungerar med de nyare modellerna. Att hrdvaran skulle vara flaskhals r bara BS, Apple har helt klart valt att begrnsa mjligheten fr att f folk att kpa nya modeller.

Hoppas innerligt att det dyker upp ngot hack, eller att Apple sjlva inser idiotin och rttar till det.
Citera
2012-08-02, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Pennypacker
Knns ju minst sagt som ett jvla skmt att Airplay mirroring bara fungerar med de nyare modellerna. Att hrdvaran skulle vara flaskhals r bara BS, Apple har helt klart valt att begrnsa mjligheten fr att f folk att kpa nya modeller.

Hoppas innerligt att det dyker upp ngot hack, eller att Apple sjlva inser idiotin och rttar till det.
Varfr testar du inte Parrot? http://airparrot.com

Med tanke pa hur stora problem manga med nya datorer har att fa Airplay att fungera utan lagg, och hur vrdelsa recensioner Parrot far nr det kommer till film, spel etc. sa r det helt pltsligt inte riktigt lika uppenbart att det r "BS" av Apple/Intel...
Citera
2012-08-02, 22:03
Medlem
Mr.Pennypackers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bayes
Varfr testar du inte Parrot? http://airparrot.com

Med tanke pa hur stora problem manga med nya datorer har att fa Airplay att fungera utan lagg, och hur vrdelsa recensioner Parrot far nr det kommer till film, spel etc. sa r det helt pltsligt inte riktigt lika uppenbart att det r "BS" av Apple/Intel...

Med tanke att en iphone/ipad kan skicka bild till AppleTV via airplay ser jag inte riktigt varfr en enhet med betydligt kraftfullare hrdvara inte skulle klara samma sak om det inte vore fr dlig mjukvara, vilket ocks r fallet.
Citera
2012-08-02, 22:12
Medlem
Snjs avatar
Citat:
Med tanke att en iphone/ipad kan skicka bild till AppleTV via airplay ser jag inte riktigt varfr en enhet med betydligt kraftfullare hrdvara inte skulle klara samma sak om det inte vore fr dlig mjukvara, vilket ocks r fallet.
https://www.flashback.org/sp38581774
Citera
2012-08-02, 22:20
Medlem
Citat:
Det r inte en fraga om att kunna skicka bild, det handlar om att kunna gra det pa ett tillfredsstllande stt. Har du suttit med skrmavspegling med iPad/iPhone vet du att det inte direkt r vrldens mest smrtfria bild, och skickar du en video sa buffrar ATV videon vilket r anledningen till att det gar smrtfritt.

Att kolla pa film med skrmavspegling r live, ingen buffring. Det r bra mycket mer krvande och jvligt mycket svarare att fa att fungera klockrent. Som sagt, nr det bsta alternativet r skitdaligt, trots att det r en extremt efterfragad tjnst, da kanske det r dags att tnka till om man kanske inte underskattar problemen man maste verkomma

Nej, da finns det bra mycket konstigare begrnsningar som Apple sysslar med, typ att inte ge Siri till iPhone 4...
Citera
2012-08-02, 22:28
Medlem
Kakalupias avatar
Efter jag installerat ML p min imac s verkar den tappa internet varje gng datorn gr i vilolge vilket r riktigt drygt nn som har en fix p de?
Citera
2012-08-02, 22:49
Medlem
CitizenErazeds avatar
ML har funkat utmrkt fr mig shr lngt, sm detaljer som gr att det nstan gr det till en ny dator (Uppgraderat frn SL). Men, verkar inte kunna hitta biblioteket, bara en tom yta dr den mappen lg innan. Var finner man den?
Citera
2012-08-02, 22:51
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CitizenErazed
ML har funkat utmrkt fr mig shr lngt, sm detaljer som gr att det nstan gr det till en ny dator (Uppgraderat frn SL). Men, verkar inte kunna hitta biblioteket, bara en tom yta dr den mappen lg innan. Var finner man den?
Gmdes frn och med lion. ppna finder och klicka p "g" uppe bland menyerna och s hller du in alt s kommer du t den drifrn. Fr att idioter inte ska in och rota bland viktiga filer
Citera
2012-08-02, 23:05
Medlem
Mr.Pennypackers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
https://www.flashback.org/sp38581774

Det r ju intressant att det "inte gr" samtidigt som det finns tredjepartslsningar att ladda ned gratis. Mycket lustigt. Upprepar: Det gr om man vill, i detta fallet vill Apple inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Bayes
Det r inte en fraga om att kunna skicka bild, det handlar om att kunna gra det pa ett tillfredsstllande stt. Har du suttit med skrmavspegling med iPad/iPhone vet du att det inte direkt r vrldens mest smrtfria bild, och skickar du en video sa buffrar ATV videon vilket r anledningen till att det gar smrtfritt.

Att kolla pa film med skrmavspegling r live, ingen buffring. Det r bra mycket mer krvande och jvligt mycket svarare att fa att fungera klockrent. Som sagt, nr det bsta alternativet r skitdaligt, trots att det r en extremt efterfragad tjnst, da kanske det r dags att tnka till om man kanske inte underskattar problemen man maste verkomma

Nej, da finns det bra mycket konstigare begrnsningar som Apple sysslar med, typ att inte ge Siri till iPhone 4...

Vem har sagt att det bara finns ett stt att lsa problemet p? Vem har sagt att man prompt mste ha 1080p-kvalitet? Bara en dlig urskt, frstr rligt talat inte varfr folk ens frsker frsvara Apple i dessa frgor. Att lsa sig utan vidare motivering r bara korkat.
Citera
2012-08-02, 23:28
Medlem
CitizenErazeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av towb
Gmdes frn och med lion. ppna finder och klicka p "g" uppe bland menyerna och s hller du in alt s kommer du t den drifrn. Fr att idioter inte ska in och rota bland viktiga filer
Ja men se dr ja, tack s mycket!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in