2012-02-16, 18:31
Medlem
Ultimatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mawizda
Fr vi 128 bitar?!?!
Vad fan ska du med det till?
Citera
2012-02-16, 18:55
Medlem
Sproxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yooii
Man har vl redan skeppat betaversioner till utvecklare? Jag fattar det i alla fall som s att man ska starta slja det i sommar.

Du har helt rtt. OS X Mountain Lion kommer slppas inom ett r frn det OS X Lion slpptes. S allts senast juli.
Citera
2012-02-16, 19:18
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sproxx
Du har helt rtt. OS X Mountain Lion kommer slppas inom ett r frn det OS X Lion slpptes. S allts senast juli.
Inom ett r vet jag inte, jag har hrt "till sommaren" "about a year after the release of OS X Lion". Om ngot borde det vl vara minst ett r frn Lions slppdatum.
Citera
2012-02-16, 19:56
Medlem
Enligt internet r bergslejon samma sak som puma. Det r lite dligt eftersom puma redan anvnts som namn p 10.1.
Citera
2012-02-16, 20:00
Medlem
Hur fungerar iMessages egentligen?
Laddade ner den, installerat, och nu nr jag kr s skriver jag in mitt Apple-ID.
Sen mste jag vlja mellan, AIM, Jabber, Yahoo och Google Talk. Om man inte har ngot av dom?

Hur kan man skicka SMS genom datorn? Mste man verkligen ha ngot av de ovanstende fr att man ens ska kunna skicka meddelanden till andra Macar, iPhones och iPads?
Citera
2012-02-16, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Sen mste jag vlja mellan, AIM, Jabber, Yahoo och Google Talk. Om man inte har ngot av dom?

Hur kan man skicka SMS genom datorn? Mste man verkligen ha ngot av de ovanstende fr att man ens ska kunna skicka meddelanden till andra Macar, iPhones och iPads?
Det gr ju att skippa det steget bara.
Citera
2012-02-16, 20:46
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82

Precis, bara trycka p Continue fr att hoppa ver.
http://www.youtube.com/watch?v=lUoa4YuMh4w

Det r inte SMS, utan Apples egna meddelande-tjnst.
Citera
2012-02-16, 23:33
Medlem
En enormt negativ sak med Messages r att man inte kan vlja sitt telefonnummer som Caller ID, och det synkar inte lika bra som mellan iOS-enheter.

Detta innebr att om nagon skickar ett iMessage-meddelande till ditt telefonnummer sa syns det bara pa telefonen och iPad/iPod, inte pa datorn. Svarar du da fran din dator, som kommer ha ett Caller ID som r nagon av e-mailadresserna som du har kopplat till ditt Apple ID, sa startas en ny chatt pa mottagarens sida.

Fr att undvika strul rekommenderar jag att vlja samma Caller ID pa alla enheter, och be folk med iMessage att bara SMS:a till den mailadressen.

Fast detta tillsammans med att man kan vlja vilka adresser man kan ta emot pa innebr ven att man kan separera iPad, iPod Touch, iPhone och dator/er FULLSTNDIGT, trots att allting r kopplat till samma Apple ID. Det r fanemig helt fantastiskt.

Jag kan alltsa ha min iPad liggandes framme och bara chatta med familjemedlemmar pa den, och ha vnner pa datorn och telefonen samtidigt som familjen syns ven dr, utan att riskera att ungarna ser meddelanden fran vnner eller frugan som de inte ska se nr de anvnder iPaden.
Citera
2012-02-16, 23:34
Medlem
Nus avatar
Varfr str det att det kommer ifrn min mail nr jag skickar frn datorn fr...?
Citera
2012-02-17, 00:08
Medlem
Sllones avatar
Kollat igenom de och.. meh...
Verkligen inget som skulle gynna mig, Notification Center kommer jag nog avaktivera helt och hllet, fan va strande de ser ut och jag anvnder ju redan Growl.
Game Center kommer frmodligen inte ens va i nrheten av t ex Steam s de r en annan sak som bara kommer ta upp plats.
Allt i allt s finns de inget imponerade hittills. Jag hoppas verkligen de kommer mer n shr. Fr jag skulle inte betala ett re fr den hr uppdateringen.
Citera
2012-02-17, 00:21
Medlem
tzjs avatar
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahahahahahahahaha.

Mountain Lion, vad B namn.
Trodde ju Lion skulle vara det sista "stora" OS:et innan det blev iOS av hela smeten.

Kan dock bli intressant att lsa om.
Citera
2012-02-17, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nu
Varfr str det att det kommer ifrn min mail nr jag skickar frn datorn fr...?
Fr att du har din mailadress som Caller ID pa datorn, du kan inte vlja ditt telefonnummer. Se mitt tidigare inlgg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in