2012-02-16, 14:12
Medlem
Hej!

Har funderat ett tag på att odla cannabis plantor nu till våren. Men problemet är att jag inte riktigt vet hur jag ska få tag på frön, att beställa från nätet är uteslutet då jag bor hemma och mitt swedbank kort inte tillåter transaktioner på internet. Har hört att fågelfrön blandningar innehåller hampa frön, men som jag fattat det blir det bara industrihampa och inget rökbart. Finns det möjlighet att få riktiga frön i dessa blandningar eller är det endast skit?
Citera
2012-02-16, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byob2
Hej!

Har funderat ett tag på att odla cannabis plantor nu till våren. Men problemet är att jag inte riktigt vet hur jag ska få tag på frön, att beställa från nätet är uteslutet då jag bor hemma och mitt swedbank kort inte tillåter transaktioner på internet. Har hört att fågelfrön blandningar innehåller hampa frön, men som jag fattat det blir det bara industrihampa och inget rökbart. Finns det möjlighet att få riktiga frön i dessa blandningar eller är det endast skit?
Kan du inte ta på postförskott då ? Och det är bara industrihampa du kan hitta.. Köp från någon på swecan annars.
Citera
2012-02-16, 16:09
Medlem
Om du inte kan beställa på nätet blir det svårt.
Citera
2012-02-16, 16:20
Medlem
Murkelpurkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byob2
Hej!

mitt swedbank kort inte tillåter transaktioner på internet.

Du är alltså inte arton år fyllda.

som sagt, köp från någon på swecan/alternativt köp cannabis och se om du hittar frön i det du köppt, kan finnas ibland.
Citera
2012-02-17, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murkelpurkel
Du är alltså inte arton år fyllda.

som sagt, köp från någon på swecan/alternativt köp cannabis och se om du hittar frön i det du köppt, kan finnas ibland.

bara för att hans kort inte går att handla på internet med betyder inte att han är under 18, även om han nu kanske är/eller inte är det.

man måste gå ner till banken och säga till om man nu vill kunna göra detta om man fortfarande har ett "visa ung" kort. som man kan ha hur länge man vill
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in