Med den politiken som Sverige bedriver idag, så är ju multikulturen positivt. Detta är det ju självklart ingen tvivel om än så länge.
Somliga är ju även lite före när det kommer till hur bra man har lyckats med att införa sina multikulturella samhällen i Europa.
Vi har alla en ny "utmaningar", denna består då utav att vi alla ska komma över detta som kallas för främlingsfientlighet. Ja helt enkelt, att vi ska sluta ogillar vissa nationaliteter med våra tråkiga argument eller faktan.
Jag köper detta, vi bygger luftslott som faktiskt är totalt överdrivna. Att invandrare eller just MENA grupper har svårt att anpassa sig hör knappast till vanligheten enligt den media jag blivit presenterad för. Att detta skulle hända är knappast en sannolikhet, och hör till måfå. Att måfå oftast blir pixlat osv är ju inte upp till mig att bedöma heller.
Hur skulle ni andra anse att vi svenskar, eller invandrare skulle kunna hjälpa dessa nya invandrare från MENA att anpassa sig bättre än de redan gjort. Eller är det bara så lätt att de faktiskt redan just nu konkurrerat ut oss andra, med deras otroliga arbetsvilja samt nya förmåga att platsa i ett normalt fungerande samhälle?
Jag bifogar även en länk för att visa hur bra vi europeér har anpassat oss till dessa otroligt trevliga människor.
http://www.liveleak.com/view?i=c67_1329175189
Tacksam för svar.