2012-02-15, 22:12
Medlem
darkhearts avatar
Min lägenhet ska rivas efter nyår (januari 2013) och jag har bränt ett stort märke på vinylmattan. Jag flyttade in 2009 med rivningskontrakt.
För ett år sedan kallades vi boende till ett möte och de informerade oss att ingen kommer flytta in efter att vi har flyttat ut. De sa dessutom att det är bra om vi flyttar redan innan december.

Men nu är det så att folk har flyttat ut och det har flyttat in nya hyresgäster i huset.
Jag ska säga upp mitt kontrakt sista maj, har jag anledning att vara orolig för en fet renoveringsräkning lagom till sommaren?
Jag tänkte att de var lugnt eftersom översittarna sa att efter att vi flyttat så kommer det inga nya hyresgäster.
Har de rätt att kräva mig på ersättning?
Vem har rätt ifall de kräver mig på pengar?
Citera
2012-02-15, 22:27
Medlem
TheRedDucks avatar
Finns det nedskrivet på något protokoll eller liknande att de har sagt att inga ska flytta in efter er. Annars kan de väll säkert neka att det har sagts.
Citera
2012-02-15, 22:37
Medlem
darkhearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRedDuck
Finns det nedskrivet på något protokoll eller liknande att de har sagt att inga ska flytta in efter er. Annars kan de väll säkert neka att det har sagts.

Nej inte vad jag vet. Jag har en vän som har bott i huset som var med på mötet, han kan bekräfta att de sade så..
En tänkbar lösning är att jag själv försöker hyra ut lägenheten fram till sista november, men vem vill bo så kort tid i en omöblerad lägenhet?
Citera
2012-02-16, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkheart
En tänkbar lösning är att jag själv försöker hyra ut lägenheten fram till sista november, men vem vill bo så kort tid i en omöblerad lägenhet?

Det finns nog en hel del om det är i Stockholm.
Citera
2012-02-16, 14:12
Medlem
Jag har hört om personer som fått faktura eller kvarhållen deposition för dålig städning på lägenheter som totalrenoveras precis efter.

Det beror nog på hur hyresvärden är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in