2012-02-15, 20:13
Medlem
POMJUP53s avatar
Hittade ingen tråd om denna så får väl starta en. Stekte på lite ryggbiff idag och det blev ca 8 skivor, orkade såklart bara 2. Stekte dom medium/rare, lite mer åt rarehållet....alltså blodigt mao.

Kan man micra dessa imorrn eller vad kan man göra med köttet?
Citera
2012-02-15, 20:18
Medlem
woords avatar
Visst kan du micra, dock kan det bli så att köttet blir lite mer stekt än vad det var igår. Dock så är det även gott att äta kallt kött
Citera
2012-02-15, 20:51
Medlem
Kungensbordells avatar
Hade perfekt blodig oxfilé en gång, bland det godaste jag ätit och dagen efter skulle jag lyxa till det med en oxfrukost, men tji fick jag. När jag tog ut köttet ur micron så var det inte i närheten så saftigt och blodigt utan det var helt genomstekt

Fortfarande gott, men långt ifrån vad jag ville ha.
Citera
2012-02-15, 21:51
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woord
Visst kan du micra, dock kan det bli så att köttet blir lite mer stekt än vad det var igår. Dock så är det även gott att äta kallt kött
Precis, ta fram det ur kylen i god tid och låt det bli rumstempererat, sedan skär upp det kallt och ät med varma tillbehör så smakar det i princip lika bra som dagen innan.
Citera
2012-02-16, 20:45
Medlem
seadogs avatar
Biff Rydberg eller Biff Greta....förbannat gott!!

mvh
seadog
Citera
2012-02-16, 20:50
Medlem
POMJUP53s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seadog
Biff Rydberg eller Biff Greta....förbannat gott!!

mvh
seadog

tack blir nån sån variant, perfekt!
Citera
2012-02-16, 21:37
Medlem
Kör i ugnen på lägsta temperatur tills de är varma. Detta bör vara 50-60 grader. Då kommer biten bli varm men inte mer tillagad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in