2012-02-17, 12:48
Medlem
HappyHandsomes avatar
Tänker inte hamna på gatan för att otrohet är dåligt. Jag har försökt lappa förhållandet i många år nu om det inte framgått. Barnen vill inte att vi skiljs. Just nu gör jag det som blir bäst för mig och dem och skapar minst friktion tills jag har en lösning. Min fru har ett rikt liv och kommer knappast ens sakna mig, förutom att hon måste göra allt själv som hon nu tar för givet. Det är inte detta tråden handlar om, så har du inget annat att säga så räcker det nu. Jag har fattat vad du tycker och jag håller med. Men det är försent nu och jag kommer göra det bästa av det hela och det är inte att göra ett val nu, varken för mig, frun eller barnen.

Är mera intresserad att höra från andra som skapat sig förhållanden med thaitjejer och vad de tycker om saken. Vilket var anledningen till att jag lade frågan i thaimassage. Det var mera rätt publik för mig, var inte ute efter att trassla i skuldfrågan alls och undanbeder vidare snack om den saken, då jag skrivit tillräckligt om det nu.
Citera
2012-03-15, 12:39
Medlem
Adriadnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyHandsome
Har inte haft råd att besöka tjejen. Nån som vill sponsra mig?
Hennes polare är typ snyggaste thaitjejen i Sverige, kanske man kan göra en dubbeldejt?

Har läst tråden med intresse, och för tillfället låter jag bli med mina fördömanden (även om jag tycker att du förtjänar dem för vad du gör mot din fru).

Du har inte ens råd med ett nytt besök hos din prostituerade, och om du skulle skilja dig från din fru, betala underhåll till henne och dina barn, söka nytt boende samt försöka försörja den prostituerade och förmodligen hennes familj i Thailand... Hur har du tänkt att det ska gå ihop? Söka nytt jobb kanske? Sen känner du inte tjejen i fråga över huvud taget. Hur bra svenska/engelska pratar hon? Är det bara hennes utseende du blivit förälskad i, och personkemin som mycket möjligt kan ha varit spelad från hennes sida?

Jag skulle vilja påstå att du lurar dig själv och skapar dig en fantasi/drömbild av en person som du inte känner. Du gör det eftersom du är olycklig. Förmodligen kommer det aldrig, aldrig bli någonting annat än kund/hora-relation mellan dig och thaitjejen och även om det skulle bli det så finns det ingenting alls som säger (i dagsläget) att ni skulle bli lyckliga tillsammans. Du känner ju henne inte. Du har bara träffat henne på hennes arbetstid, då hon spelar en roll. Du vet väl förresten att de allra flesta av dem som arbetar inom sexindustrin har blivit utsatta för övergrepp som barn/tonåringar och bär på en hel del problem, som de försöker lösa genom att sälja sig? Ja, de som inte blivit absolut tvingade till det pga ekonomiska omständigheter eller press från släktingar eller män. Känner du att du har den kraft, ork och tid som krävs för att få en tjej som hon att må bra och bli lycklig på riktigt? Tror du att ni skulle kunna få ett jämställt och sunt förhållande när ni träffats på det sättet som ni har gjort - att du köpt henne?

Mitt råd till dig är att först och främst lösa dina problem med din fru, på ett eller annat sätt. Prova familjeterapi, om ni inte redan gjort det. Om det inte fungerar, så skilj er. Det är nog det bästa för alla parter om du är så pass olycklig som du verkar vara här.

Sen, om du verkligen tror att det kan bli någonting med thaitjejen, så tycker jag att du ska ta reda på hennes telefonnummer och ringa till henne och bjuda ut henne på en dejt. Om hon är intresserad av dig så tackar hon ja, om inte så tackar hon nej. Då vet du. Då behöver du bara spara ihop tillräckligt för en middag och kanske bio. Visa henne den respekten att se henne som en riktig kvinna, och inte som någonting du köper. Om du är intresserad av henne på riktigt, hur kan du ens tänka på att gå tillbaka till henne som kund för att försöka få ut mer av henne medelst pengar? Att du ens tänker i de banorna, tycker jag tyder på att du bara ser henne som ett objekt. Hur hade du tänkt lära känna henne, hennes RIKTIGA jag, på massagebordet? Nej. Skärp dig och gör det rätta. När allt är över med din fru - ring henne och bjud ut henne.
Citera
2012-03-20, 04:58
Medlem
HappyHandsomes avatar
Läste du ens förra inlägget?
Moralbiten är avklarad nu.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto