Jag kan viska att det är ett icke svenskt namn i alla fall. Var på tinget idag i ett vårdnadsärende och kastade blicken som hastigast på övriga ärenden på tavlan. Kommer dock inte ihåg namnet....
Vad jag förstått så har ett gäng polacker vulkat däck större delen av dygnets timmar alla dagar i veckan.
De ska ha fått avtalsenlig lön för normal arbetstid men sen har företagaren haft deras pass och bankkort i förvar och så fort han betalt ut lön så har han med deras kort åkt och tagit ut större delen av lönen.
Jag kan viska Industrivägen 17 A resten får ni klura ut själv...
Enligt Booli är ju industrivägen 17 A ett relativt dyrt parhus som såldes för ca 1.8 miljoner (dyrt för Ske-å alltså). Men det finns ett företag kopplat till den adressen och det är detta: http://www.asleantires.com/index.php
VD:n ser f.ö precis ut såsom en grisig människohandlare förväntas göra
Vad jag förstått så har ett gäng polacker vulkat däck större delen av dygnets timmar alla dagar i veckan.
De ska ha fått avtalsenlig lön för normal arbetstid men sen har företagaren haft deras pass och bankkort i förvar och så fort han betalt ut lön så har han med deras kort åkt och tagit ut större delen av lönen.
Ok.... inte den "vanliga" formen av människohandel alltså...