2012-02-14, 22:11
Medlem
Jag har bärbar dator på jobbet som jag tar hem och vill kunna koppla till tv:n. Nu är det så att jag inte har tillgång till skärmsläckarinställningarna och kan varken bya skärmsläckare eller ändra tiden innan den sätter igång. Jag har helt enkelt inte administratörsrättigheter på min dator.

Kan jag komma åt inställningarna på något annat sätt? Det gäller Windoxs XP.

Tacksam för svar.
Citera
2012-02-14, 22:20
Medlem
Kommer du inte åt Kontrollpanelen?
Citera
2012-02-14, 22:42
Medlem
bl-gr-ns avatar
VLC mediaspelaren har en inställning i som hindrar skärmsläckaren, tror att den är förkryssad redan vid installation.
Be administratören på jobbet att installera VLC på din dator.
Citera
2012-02-15, 08:33
Medlem
Tack,
Jag har VLC på min dator och jag kommer åt kontrollpanelen. Problemet är att om man vill streama från t ex svt Play så kör man ju inte VLC.
Tidsinställningen är "utgråad" på skärmsläckaren och jag måste ha företagsspecifik skärmsläckare.
Den givna lösningen är ju att köpa en egen dator, men jag är inte intresserad av det.
Citera
2012-02-16, 10:57
Medlem
Ha på VLC i bakgrunden?
Citera
2012-02-16, 11:09
Medlem
boppaloozs avatar
Att du inte ens har administrationsrättigheter på datorn är väl om något en indikation på att företaget där du jobbar inte anser att det är DIN dator, och föreagets säkerhetsregler etc kanske föreskriver att just skärmsläckaren ska slå till efter en viss tid. Eftersom det är företagets dator så bör du kanske inte använda den för alltför privat bruk heller, gör du nåt "olagligt" som delar filer så kan du ju sätta företaget i kläm, eller tänk vad pinsamt det skulle bli om det skulle komma fram att det där viruset som förstört data i hela företagets maskinpark härstammar från en fil som du laddat ned från pirate bay?
Jag tycker du ska kosta på dig en egen dator för hemmabruk, så värst dyra är dom inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in