2012-02-14, 21:29
Medlem
Hej!

Min flickvän har nu glömt att ta sitt piller för den andra gången, idag har det blivit 48 timmar sen hon tog det. Problemet är att hon kommer inte kunna ta något piller förrän klockan 4 på eftermiddagen för hon glömde dom hemma.
Det är nu en vecka sen hon hade mens och hon är på första raden på andra kartan.

Då undrar jag om vi kan ha sex utan stora risker just nu, och hur många piller ska hon ta imorgon på eftermiddagen?

Tacksam för svar och ha en fortsatt trevlig alla hjärtans dag!
Citera
2012-02-14, 21:32
Medlem
Xiztecs avatar
Du kan inte kompensera genom att ta fler antal piller, för det mesta brukar man behöva vänta sju dagar om man glömmer bort pillret under en dag. Exakta instruktioner borde din flickvän veta om med tanke på att det är hon som tar dem.. Hon borde blivit informerad när hon fick dem utskrivna eller åtminstone läst skiten som kommer med..

Men skulle gissa på att det blir kondom i sju dagar eller dra ut innan du kommer metoden.
Citera
2012-02-14, 21:35
Medlem
Timies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cOount
Hej!

Min flickvän har nu glömt att ta sitt piller för den andra gången, idag har det blivit 48 timmar sen hon tog det. Problemet är att hon kommer inte kunna ta något piller förrän klockan 4 på eftermiddagen för hon glömde dom hemma.
Det är nu en vecka sen hon hade mens och hon är på första raden på andra kartan.

Då undrar jag om vi kan ha sex utan stora risker just nu, och hur många piller ska hon ta imorgon på eftermiddagen?

Kör på bara..
Citera
2012-02-14, 21:39
Medlem
aokones avatar
Anal sex borde ni testa!
Citera
2012-02-14, 21:39
Medlem
Tiberius.s avatar
Misstänker att din flickvän låter sig styras av sin biologiska klocka då hon med all sannolikhet endast ser dig som en avelshingst, för inte "glömmer" man väl att ta sina p-piller gång på gång...

/ Tiberius
Citera
2012-02-14, 21:53
Medlem
Mr.Browstones avatar
Har hon tagit p-piller under än längre tid. Så brukar det dröja ett par månader innan man
blir helt fertil igen. Iofs skulle inte jag chansa utan kondom, men risken för att hon ska bli gravid
är väldigt liten.
Citera
2012-02-14, 21:58
Medlem
Läs på fass.se om just hennes p-piller. Det är lite olika regler för olika p-piller. Men annars föreslår jag att vänta 7 dagar och använda kondom för att vara helt säkra.
Citera
2012-02-14, 22:42
Medlem
kalasetistans avatar
Kondom suger, men kör på det i en vecka ändå. Jag hade oskyddat med mitt ex i början när vi sågs, och körde på avbrutet samlag, men så blev hennes mens försenad och vi trodde båda ett tag att hon var gravid. Höll nästan på att skita ner mig, så bäst att inte chansa... ja, jag är medveten om att det är lättare sagt än gjort.
Citera
2012-02-15, 13:37
Medlem
Finlandssvenskans avatar
Hon borde ju ha fått en bipacksedel med i p-piler asken. Är det bara jag som läser såna nu för tiden?

Och ja, man kan alltid bli gravid om man missat p-piller. Sen hur stor risken är, det kan jag inte svara på.
Citera
2012-02-15, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cOount
Hej!

Använd kondom kanske? Om det är ett sånt slarv med p-pillerna så måste ni ju göra det.

Speciellt om det är en vecka sen hon hade mens för då är hon rätt nära ägglossningen vilket innebär - GRATTIS TILL FADERSKAPET
Citera
2012-02-15, 21:15
Medlem
eskimås avatar
E&S ---> M&H

/Mod

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem