Tack för snabba svar, båda två!
Citat:
Ursprungligen postat av think2act
urringad topp pushup bh och kjol och fint smink med en peruk lär göra susen

Hon som ska intervjua mig är just en hon, annars är tanken inte dum! Men den manliga motsvarigheten kanske vore något, vad det nu är.. Speedos?

Eller så är bara det faktum att det är en hon anledning nog att dra på kostymen, "every girl's crazy bout' a sharp dressed man" som ZZ-top sjunger
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen100
Hade du kommit på intervju hos mig, hade jag föredragit att du kommit hel och ren. Har dykt upp en och annan som både sett ut och luktat som lik och då ställer man sig frågan - Om personen inte klarar av att sköta sig själv, hur klarar han då att sköta sina arbetsuppgifter. Var dig själv, det kommer du längst på.
Jo hel och ren är ju självklart, det är något jag alltid är i skolan också även om det ju egentligen inte behövs.
Det där med att "vara sig själv" eller som någon amerikan en gång sa "be the better version of you" är ju generellt sett det enda tipset man behöver. Men för mig som generellt sett tenderar att vara lite överklädd vore det mycket värre att känna sig underklädd än överklädd. Å andra sidan, att vara överklädd på en intervju lär ju sända lite fel signaler och kanske ge ett intryck av att jag tror mig vara lite för fin för tjänsten och så är det ju verkligen inte.
Men vad skulle du säga är värst, att vara lätt överklädd eller lätt underklädd?