2012-02-14, 17:27
Medlem
ankan666s avatar
Hej hej, jag har lite lån och sånt... eller jag, ganska många "smålån" och nu tänkte jag ta ett lite större, för att beta av ett par av de små dyra lånen samt köpa en fungerande bil, men dock har det slarvats och ett lån ligger hos kronofogden.
Är man helt rökt nu då eller finns det nån bank som kan bevilja ett lån på ca 20,000:- för att beta av två lån på ca 9tkr + då köpa en bil för runt 7-10 papp?
Citera
2012-02-14, 17:54
Medlem
svengörans avatar
Har du anställning?
Citera
2012-02-14, 18:00
Medlem
ankan666s avatar
jag har fast anställning sedan mååååånga år tillbaka
Citera
2012-02-14, 18:12
Medlem
Kompiiitens avatar
Att få lån över internet är mindre sannorlikt. Men om du har en bra bank, och kan lägga fram allt snyggt så är chansen bra mycket högre.
Citera
2012-02-14, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ankan666
Hej hej, jag har lite lån och sånt... eller jag, ganska många "smålån" och nu tänkte jag ta ett lite större, för att beta av ett par av de små dyra lånen samt köpa en fungerande bil, men dock har det slarvats och ett lån ligger hos kronofogden.
Är man helt rökt nu då eller finns det nån bank som kan bevilja ett lån på ca 20,000:- för att beta av två lån på ca 9tkr + då köpa en bil för runt 7-10 papp?

Citat:
Ursprungligen postat av ankan666
jag har fast anställning sedan mååååånga år tillbaka

Då kommer vi till den springande punkten som kommer att sätta käppar hjulen!

HUR FAN bar du dig åt??

Så länge du finns hos kronofogden så kommer bankerna att tvärnita. Enda chansen är att prata med fogden och göra upp en plan..

.
Citera
2012-02-14, 22:05
Medlem
Arasalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Så länge du finns hos kronofogden så kommer bankerna att tvärnita. Enda chansen är att prata med fogden och göra upp en plan..

Skitprat. Har du haft lönekonto hos en och samma bank länge, och skött affärerna hos den utan större problem, kan du mycket väl gå dit och beskriva hur det hela gick till och be om hjälp med att samla gamla smålån och reda upp sådant.

Det varierar dock beroende på bank, och även beroende på bankkontor - Swedbank lär vara notoriskt svåra, medan SEB och Handelsbanken brukar vara bättre. Men detta förutsätter givetvis att du bokar ett möte, går dit personligen och talar om hur du tänkt dig det hela.

Hade själv flera betalningsanmärkningar när jag köpte mitt hus, detta var skatteskulder eftersom jag litat på en fullständigt värdelös bokföringsfirma, och det var faktiskt inte några större problem på grund av att jag haft konton hos dem i bortåt tjugo år vid det laget och skött allt prickfritt. Dock var detta över tio år sedan, men jag har bekanta som lyckats med liknande för inte alltför länge sedan, så nog finns det möjligheter allt. Särskilt när det verkar gälla mindre belopp som i detta fall.
Citera
2012-02-14, 23:11
Medlem
Men just combon bet.ann och "baka ihop smålån" ā la Lyxfällan kan ju vara försvårande. Sätt ihop en budget (inkl sparande) och visa upp för banken så kanske det underlättar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in