Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Så länge du finns hos kronofogden så kommer bankerna att tvärnita. Enda chansen är att prata med fogden och göra upp en plan..
Skitprat. Har du haft lönekonto hos en och samma bank länge, och skött affärerna hos den utan större problem, kan du mycket väl gå dit och beskriva hur det hela gick till och be om hjälp med att samla gamla smålån och reda upp sådant.
Det varierar dock beroende på bank, och även beroende på bankkontor - Swedbank lär vara notoriskt svåra, medan SEB och Handelsbanken brukar vara bättre. Men detta förutsätter givetvis att du bokar ett möte, går dit personligen och talar om hur du tänkt dig det hela.
Hade själv flera betalningsanmärkningar när jag köpte mitt hus, detta var skatteskulder eftersom jag litat på en fullständigt värdelös bokföringsfirma, och det var faktiskt inte några större problem på grund av att jag haft konton hos dem i bortåt tjugo år vid det laget och skött allt prickfritt. Dock var detta över tio år sedan, men jag har bekanta som lyckats med liknande för inte alltför länge sedan, så nog finns det möjligheter allt. Särskilt när det verkar gälla mindre belopp som i detta fall.